۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
۲۷ پروژه آب و فاضلاب در استان سمنان کلنگ زنی می شود
در دهه فجر؛

۲۷ پروژه آب و فاضلاب در استان سمنان کلنگ زنی می شود

سمنان- کشاورزیان، مدیرعامل آب و فاضلاب استان سمنان از کلنگ زنی ۲۷ پروژه آبرسانی با اعتبار ۱۷۵ میلیارد تومان طی ایام الله دهه فجر در استان خبر داد.

منصور کشاورزیان در حاشیه گردهمایی مسئولان وزارت نیروی استان سمنان به مناسبت دهه فجر در شرکت برق منطقه ای سمنان، در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، بیان کرد: مدیریت مصرف در کنار مدیریت منابع، از جمله مهمترین نیازها و اولویت ها در استان کم آب سمنان است.

وی با بیان اینکه اصلاح الگوی مصرف یکی از مهمترین موضوعاتی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی هایشان به آن اشاره دارند، افزود: اصلاح الگوی مصرف می بایست فرهنگ سازی شود و طبیعتاً این موضوع در زمره اولویت های آبفای استان قرار دارد.

مدیریت مصرف

مدیرعامل آب و فاضلاب استان سمنان با بیان اینکه اگر مدیریت مصرف به درستی و با فرهنگ سازی درست صورت نگیرد، غیرممکن است که بتوانیم شاهد تاثیرگذاری بهتر در زمینه کاهش مصرف آب باشیم، افزود: یکی از راهبردهای شرکت آبفا و وزارت نیرو در این زمینه، تاکید و تکیه بر رسانه ها و نقش تبیین گری آنها است.

کشاورزیان با بیان اینکه طی ایام الله دهه فجر شرکت آبفای استان سمنان بیان کرد: ۴۶ پروژه طی این ایام با اعتبار ۲۳۹ میلیارد تومان در سراسر استان به بهره برداری می رسد که عمده این طرح ها احداث خطوط، حفر چاه، جمع آوری فاضلاب، اصلاح خطوط و ... خواهد بود.

وی با بیان اینکه ۲۷ پروژه آب فاضلاب استان سمنان نیز در ایام الله دهه فجر کلنگ زنی خواهد شد، افزود: ۱۷۵ میلیارد تومان اعتبارات این طرح های قابل کلنگ زنی در هشت شهرستان استان سمنان خواهد بود.

کلنگ زنی طرح های آبرسانی

مدیرعامل آب و فاضلاب استان سمنان ادامه داد: آبرسانی به طرح نهضت ملی مسکن در استان و پروژه های جهاد آبرسانی که در دولت سیزدهم توجه ویژه ای به آن در نقاط محروم شده، محورهای اساسی طرح های قابل افتتاح و کلنگ زنی دهه مبارک فجر سال ۱۴۰۲ شرکت آبفای سمنان را به خود اختصاص می دهند.

عسگری با اشاره به مهمترین طرح های قابل کلنگ زنی طی دهه فجر در استان سمنان بیان کرد: احداث خط انتقال چاه روستای حسین آباد کالپوش، حفر چاه روستای جودانه، احداث مخزن رویان دیزج، فاز اول آبرسانی دروار دامغان و اصلاح شبکه آبرسانی روستای حداده از جمله این طرح ها است.

وی افزود: شبکه توزیع شهرهای مهدیشهر، شهمیرزاد و درجزین، حفر چاه شمالشرق شهر سمنان، حفر چاه تاسیسات شماره یک سمنان، حفر چاه شماره یازده سوکان شهر سمنان، حفر چاه آلوئک با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال، احداث دیوار ساحلی قنات شاهرود، زون بندی و اصلاح شبکه آب شرب شهری میامی و ... در دهه فجر کلنگ زنی خواهند شد.

کد خبر: ۲۷۱٬۰۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha