۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
رکود اقتصادی چین به چهارمین ماه رسید| احتمال ادامه رکود در سه ماهه نخست ۲۰۲۴

رکود اقتصادی چین به چهارمین ماه رسید| احتمال ادامه رکود در سه ماهه نخست ۲۰۲۴

شاخص های مربوط به بخش تولیدی صنایع مختلف در چین برای چهارمین ماه پیاپی با ریزش مواجه شده که نشانگر کاهش تقاضا برای محصولات تولیدی این کشور است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ شاخص های مربوط به بخش تولیدی صنایع مختلف چین برای چهارمین ماه پیاپی با ریزش مواجه شده که نشانگر کاهش تقاضا برای محصولات تولیدی این کشور است.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از اقتصاد چین برای ماه ژانویه، میزان رشد تولید صنایع مختلف در این کشور در نخستین ماه از سال جاری میلادی نیز با ریزش مواجه شده است. همچنین شاخص خرید مدیران (PMI) نیز در ماه ژانویه به عدد ۴۹.۲ صعود کرده و این در حالیست که این شاخص در ماه دسامبر سال گذشته ۴۹ اعلام شده بود.

با این حساب، اقتصاد دوم جهان، سال جاری میلادی را با عملکردی ضعیف و رو به رکود آغاز کرده که به گفته کارشناسان، روند فعلی به احتمال زیاد تا پایان سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ نیز ادامه خواهد داشت.

«ژیوئی ژانگ» رئیس بخش اقتصادی شرکت سرمایه گذاری «پین پوینت» معتقد است که وضعیت فعلی نشانگر رکود در اقتصاد چین بوده و تا زمان حفظ نرخ بهره بانکی از سوی بانک مرکزی این کشور، روند فعلی همچنان ادامه خواهد داشت.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که بانک مرکزی چین، نسبت به اصلاح نرخ بهره بانکی طی نیمه نخست سال جاری اقدام نموده تا چننی اقدامی بتواند میزان تقاضا را در بازار افزایش دهد.

کد خبر: ۲۷۱٬۰۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha