۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴
برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی به نیمه راه رسید
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تولید شرکت برق حرارتی:

برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی به نیمه راه رسید

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی گفت: در تلاشیم از تمام واحدهای نیروگاهی در دوره پیک مصرف برق تابستان سال آینده استفاده کنیم.

به گزارش بازار، ساناز جعفرزاده با اشاره به اجرای فصل تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی سراسر کشور، گفت: از ابتدای مهرماه امسال به منظور تامین برق پایدار پیک تابستان سال آینده ۱۱۰ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم با اتمام به موقع برنامه‌های یاد شده بتوانیم تمامی واحدهای نیروگاهی را برای تامین برق پایدار روزهای اوج مصرف برق کشور در اختیار داشته باشیم.

‌وی ادامه داد: تاکنون ۵۴ هزار و ۷۰۰ مگاوات از فعالیت‌های تعمیراتی یاد شده آغاز شده و ۴۵ هزار و ۳۰۰ مگاوات از برنامه شروع شده در این بخش به پایان رسیده است که در چهار گروه تعمیرات اساسی، دوره‌ای، اتاق احتراق و مسیر داغ طبقه‌بندی می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی با تاکید بر رکوردداری تعمیرات نیروگاهی در پیک تابستان، گفت: انجام به موقع برنامه‌های تعمیراتی و آماده‌سازی این واحدها موجب شد تا ضریب آمادگی نیروگاه‌های حرارتی کشور از مرز ۹۹ درصد عبور کند و در روزهای اوج مصرف برق کشور شاهد تولید برق پایدار و مطمئن برای مشترکان سراسر کشور و عدم تکرار تجربه تلخ خاموشی‌های چند سال اخیر در فصل تابستان باشیم.

جعفرزاده در پایان تشریح کرد: در زمان قبل از انقلاب اسلامی تنها چهار هزار و ۶۰۶ مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های حرارتی با راندمان ۲۶.۵ درصد در کشور وجود داشت. اما تلاش‌های بی‌وقفه همکاران صنعت برق حرارتی باعث شده است که این ظرفیت به ۷۴ هزار و ۸۸۸ مگاوات با راندمان ۳۹.۲ درصد افزایش یابد.

کد خبر: ۲۷۰٬۹۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha