۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
ظرف ۳ سال آینده در تولید کودهای فسفات و پتاس خودکفا می‌شویم
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران:

ظرف ۳ سال آینده در تولید کودهای فسفات و پتاس خودکفا می‌شویم

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه ۸۸درصد نیاز کودهای یارانه‌ای کشور توسط شرکت‌های داخلی و دانش‌بنیان تأمین می‌شود.

به گزارش بازار، علی محمد حسینی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران اظهار داشت : تامین و تدارک ۸۷ درصد کود مورد نیاز استان انجام شده است و تمام نیاز استان به طور کامل تامین خواهد شد.

وی افزود:یکی از الزامات تحقق برنامه جهش تولید، تامین و توزیع کودهای شیمیایی است و برنامه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بهبود عملکرد تولید و ارتقاء کیفیت تولید با تامین به موقع نهاده های کشاورزی است.

وی در ادامه افزود: افزایش ۳۰درصدی تولید گندم در سال گذشته مدیون تامین و توزیع به موقع کود توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در بین کشاورزان بود و این روند در سال جاری با قدرت ادامه دارد.

وی گفت: از میزان ۵۲۶۲۲ تن سهمیه ابلاغی استان تاکنون ۴۵۷۸۱ تن آماده تدارک و بالغ بر۴۲۰۰ تن در بین کشاورزان توزیع شده است. ذخایر استراتژیک استان مطلوب است و کشاورزان نگران تامین کود پایان سال نباشند.

حسینی گفت: علیرغم تحریم های ظالمانه، ۸۸درصد نیاز کودهای یارانه ایی کشور توسط شرکت های داخلی و دانش بنیان تامین میشود، به گونه ایی که ما در کود ازته خودکفا هستیم و در بخش کود فسفات و پتاس هم ظرف ۳سال آینده با ۳۰ پروژه به خودکفایی خواهیم رسید.

کد خبر: ۲۷۰٬۸۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha