۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
آمریکا بانک عراقی «الهدی» را تحریم کرد| بانک مرکزی عراق پاسخ داد

آمریکا بانک عراقی «الهدی» را تحریم کرد| بانک مرکزی عراق پاسخ داد

وزارت خزانه داری آمریکا، بانک عراقی «الهدی» را که به زعم خود تامین کننده مالی تروریسم خواند، تحریم کرد.

به گزارش بازار، میدل ایست نیوز امروز سه شنبه اعلام کرد: یک بانک دیگر عراق، از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا، به اتهام واهی تبدیل شدن به مجرای تامین مالی تروریسم، مورد تحریم قرار گرفت.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده امریکا، روز گذشت، در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که برای محافظت از سیستم مالی عراق در برابر سوءاستفاده از سوی تامین‌کنندگان مالی تروریست‌ها، کلاهبرداران و پول‌شویی‌ها، اقدام کرده است و بانک عراقی (الهدی) را به عنوان مجرای تامین مالی تروریسم معرفی می‌کند.

در این بیانیه آمده است که شبکه اجرای جرایم مالی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، با اتکا به اسنادی که در دست دارد، قانونی را پیشنهاد کرد که بانک الهدی را از بهره‌گیری سیستم مالی ایالات متحده منع می‌کند و همه موسسات و آژانس‌های مالی داخلی را از افتتاح یا نگهداری حساب برای خود یا از طرف بانک الهدی، منع می‌کند.

این بیانیه همچنین تاکید کرده است که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری، تحریم‌هایی را علیه مالک بانک الهدی اعمال خواهد کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا، خاطرنشان کرده که برای تقویت اقتصاد عراق و محافظت از سیستم‌های مالی ایالات متحده و عراق در برابر سوءاستفاده، به همکاری دیرینه خود با دولت عراق متعهد می‌ماند.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی عراق، بانک مرکزی عراق نیز امروز در واکنش به تحریم بانک الهدی اعلام کرد که تحریم این بانک به دلیل فعالیت هایش در سال ۲۰۲۲ است.

بانک مرکزی عراق بیان کرد که بانک الهدی در پنجره خرید و فروش ارز در سال ۲۰۲۳ حضور نداشته است.

این بیانیه همچنین تاکید کرده است که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری، تحریم‌هایی را علیه مالک بانک الهدی اعمال خواهد کرد.

آمریکا همچنین در گذشته برخی از بانک‌های عراقی را نیز به دلایل و اتهامات واهی، تحریم کرده است.

کد خبر: ۲۷۰٬۸۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha