۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱
بانک مرکزی بلاروس از راه اندازی روبل دیجیتال تا پایان ژانویه خبر داد

بانک مرکزی بلاروس از راه اندازی روبل دیجیتال تا پایان ژانویه خبر داد

در ادامه روند تلاش کشورها برای تولید رمزارزهای متمرکز ملی، بلاروس نیز از راه اندازی نخستین پلتفرم مبادلات روبل دیجیتال خود خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ در ادامه روند تلاش کشورها برای تولید رمزارزهای متمرکز ملی، بلاروس نیز از راه اندازی نخستین پلتفرم مبادلات روبل دیجیتال خود خبر داد.

به نوشته نشریه اکونومیچسکایا بلاروس، بانک ملی این کشور به همکاری شرکت فناوری های بانکی بلاروس قرار است پلتفرم مبادلات روبل دیجیتال خود را تا پایان ماه ژاننویه سال جاری راه اندازی نمایند.

به نوشته این نشریه، بانک مرکزی بلاروس همچنین در حال استخدام نیروهای جدید برای خدمت در مرکز خدمات این پلتفرم ملی بوده و آخرین جلسه مدیران ارشد بانک مرکزی در خصوص آخرین مراحل راه اندازی پلتفرم مذکوز نیز هفته گذشته برگزار شده است.

«دیمیتری کالچیتس» معاون بانک مرکزی بلاروس نیز طی سخنانی، راه اندازی روبل دیجیتال بلاروس را مهمترین پروژه مالی و بانکی این کشور در حوزه پرداخت و تسویه حساب ها دانسته است.

لازم به ذکر است، یک شرکت دولتی چین نیز روز ۲۹ ژانویه از انتشار ۲ میلیارد یوآن دیجیتال به ارزش حدود ۳۵۰ میلیون دلار خبر داده بود. در حال حاضر، بسیاری از کشورهای مخالف با ادامه سیطره غرب بر سیستم های تراکنش مالی و تسویه حساب های بین المللی، اقدام به راه اندازی پروژه های مشابه با پلتفرم های اختصاصی جهت تسهیل در امور مربوط به پرداخت های بین المللی خود نموده اند.

کد خبر: ۲۷۰٬۸۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha