۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
حضور خودروهای سامسونگ تا رقابت چینی ها| صف آرایی ژاپنی ها برای سهم خواهی از بازار
بازار از پنجمین نمایشگاه خودرو تهران گزارش می دهد؛

حضور خودروهای سامسونگ تا رقابت چینی ها| صف آرایی ژاپنی ها برای سهم خواهی از بازار

محصولات سامسونگ-رنو، هوندا وزل، تویوتا کرولا، بایک بی جی ۸۰ و پیکاپ ال۷ پلاس در نمایشگاه خودرو تهران معرفی شدند، در دومین روز این نمایشگاه معرفی خودروهای جدید ادامه دارد.

بازار؛ گروه خودرو: روز گذشته نمایشگاه خودرو تهران با حضور مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس شورای اسلامی و اصحاب رسانه به صورت رسمی آغاز به کار کرد. هرچند انتظار از حضور وزیر صمت از سوی شرکت های خودروساز و اصحاب رسانه وجود داشت، اما هیچ یک از سمیه نشینان در این نمایشگاه حاضر نشدند. پنجمین دوره نمایشگاه خودرو تهران با حضور شرکت های وارد کننده و خودروساز دستاوردهای وزارت صمت را به نمایش گذاشت، دستاوردهای که با جای خالی سایر شرکت ها در این نمایشگاه چندان هیجان برای بازار ایجاد نکرد. در ادامه نگاهی کوتاه به این نمایشگاه و حضور برخی از محصولات خواهیم داشت:

لونا سدان تمام برقی به یک باتری ۴۷ کیلووات ساعتی مجهز است که ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند

تاکسی برقی ایران خودرو در نمایشگاه

گروه صنعتی ایران خودرو با محصولات متعددی در پنجمین نمایشگاه خودرو تهران حضور داشت، در غرفه این خودروساز محصول لونا به عنوان یک سدان تمام برقی است بیشتر مورد توجه بود. لونا محصول مشترک رنو با شرکت جی ام سی چین است، این سدان تمام برقی به یک باتری ۴۷ کیلووات ساعتی مجهز است که ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این سدان تمام برقی با یک بار شارژ می تواند مسافتی حدود ۴۰۰ کیلومتر را طی کند.

حضور خودروهای سامسونگ تا رقابت چینی ها| صف آرایی ژاپنی ها برای سهم خواهی از بازار

بی جی ۸۰ احتمالا با یک پیشرانه ۲.۳ لیتری که می تواند ۲۳۱ اسب بخار قدرت را به دو دیفرانسیل برساند، راهی بازار خواهد شد

دیار خودرو با دو محصول جدید

شرکت دیار خودرو در نمایشگاه خودرویی تهران محصول جدید خود یعنی بایک بی جی ۸۰ را معرفی کرد، این خودرو دو دیفرانسیل براساس خودرو مرسدس بنز جی کلاس ساخته شده که بزودی توسط شرکت نامبرده عرضه بازار خواهد شد. بی جی ۸۰ احتمالا با یک پیشرانه ۲.۳ لیتری که می تواند ۲۳۱ اسب بخار قدرت را به دو دیفرانسیل برساند، راهی بازار خواهد شد.

البته شرکت دیار خودرو از محصول دیگر خود با برند تیگارد که همان ال ۷ پلاس است رونمایی کرد، این خودرو به یک موتور ۲.۴ لیتر مجهز است که می تواند ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این خودرو دو دیفرانسیل احتمالا با قیمت ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان راهی بازار شود.

هوندا وزل به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری که می تواند ۱۲۴ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند مجهز شده است

دو محصول جدید معین خودرو

شرکت معین خودرو که پیشتر خود را نماینده پورشه معرفی می کرد، در فصل جدید واردات خودرو به کشور به سراغ محصولات ژاپنی رفت. این شرکت در نمایشگاه خودرو تهران خودرو هوندا وزل را برای نخستین بار معرفی کرد، این ژاپنی با کیفیت به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری که می تواند ۱۲۴ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند مجهز شده است. قدرت تولید در پیشرانه این خودرو به کمک یک گیربکس سی وی تی ۵ سرعته به چرخ های جلو منتقل می شود. تاکنون از قیمت دقیق این محصول و زمان عرضه آن اطلاعاتی منتشر نشده و باید منتظر بود و دید که هوندا توسط معین موتور چه جایگاهی در کشور را به دست خواهد آورد.

معین موتور پیشتر نسخه ای از کرولا را به کشور معرفی کرده بود که یک پیشرانه ۱.۲ لیتری داشت، اما در نمایشگاه تهران این شرکت واردکننده تیپ جدی از کرولا را معرفی کرد. کرولا جدید به یک موتور ۱.۵ لیتری مجهز است که می تواند ۱۲۱ اسب بخار قدرت و ۱۴۸ نیوتن متر گشتاور تولید کند. قدرت تولید در این موتور به کمک یک گیربکس سی وی تی به چرخ های جلو منتقل می شود.

سروش دیزل با دو محصول جدید از همکاری رنو-سامسونگ به نام های کیو ام ۶ و ایکس ام ۳ رونمایی کرد، این دو خودرو به ترتیب همان خودروهای رنو آرکانا و رنو کولئوس هستند

رنو-سامسونگ در نمایشگاه خودرو تهران

سروش دیزل با دو محصول جدید از همکاری رنو-سامسونگ به نام های کیو ام ۶ و ایکس ام ۳ رونمایی کرد، این دو خودرو به ترتیب همان خودروهای رنو آرکانا و رنو کولئوس هستند. ایکس ام ۳ یا همان رنو آرکانا به یک موتور ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۴۲ اسب بخار و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. این قدرت توسط یک گیربکس سی وی تی به چرخ های جلو این محصول هدایت می شود. سامسونگ کیو ام ۶ به یک موتور ۲ لیتری با قدرت ۱۵۰ اسب بخار و ۲۵۵ نیوتن متر گشتاور مجهز است، هر دو محصول از نظر طراحی با آرکانا و کولئوس تغییری ندارند. باید منتظر بود و دید که قیمت این محصولات چقدر ارزش گذاری می شود و چه زمانی راهی بازار خواهد شد.

در پایان باید اشاره داشت که بزودی گزارش های نمایشگاه خودرو تهران را می توانید در بازار تی وی دنبال کنید.

کد خبر: ۲۷۰٬۸۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha