۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
۲ هزار میلیارد تومان طرح عمرانی در استان سمنان افتتاح می شود
معاون عمرانی استاندار سمنان:

۲ هزار میلیارد تومان طرح عمرانی در استان سمنان افتتاح می شود

سمنان- معاون عمرانی استاندار سمنان گفت: ۶۷۹ پروژه با اعتبار دو هزار و ۵۴ میلیارد تومان طی ایام الله دهه فجر در سراسر استان به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد حمیدی صبح سه شنبه در نشست خبری با حضور رسانه ها به میزبانی استانداری سمنان ضمن اشاره به افتتاح ۶۷۹ پروژه عمرانی با اعتبار دو هزار و ۵۴ میلیارد تومان در استان طی ایام الله دهه فجر بیان کرد: به لحاظ تعداد پروژه های قابل افتتاح در استان از دهه فجر سال قبل تا امسال شاهد رشد ۳۷ درصدی بوده ایم.

وی با بیان اینکه تعداد پروژه های قابل کلنگ زنی طی ایام الله دهه فجر سال جاری نسبت به سال قبل با کاهش روبرو هستیم، افزود: دلیل این کاهش آن است که دولت تلاش می کند تا طرح های نیمه تمام که در سال های قبل کلنگ زنی شده به اتمام برسد و طرح و پروژه جدید را شروع نخواهد کرد.

افتتاح ۱۰۶ پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان سمنان

معاون عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه در شهرستان سمنان ۱۰۶ پروژه عمرانی و اقتصادی طی ایام دهه فجر افتتاح می شود، بیان کرد: مجموع اعتباراتی که برای طرح های دهه فجر شهرستان سمنان هزینه شده ۵۵۰ میلیارد تومان برآورد می شود.

حمیدی با بیان اینکه در شاهرود ۱۷۲ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۵۳۹ میلیارد تومان افتتاح می شود، ابراز کرد: در دامغان شاهد افتتاح ۹۱ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۴۳۶ میلیارد تومان و در گرمسار نیز شاهد افتتاح ۱۰۹ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار یک هزار و ۲۴۷ میلیارد تومان خواهیم بود.

وی از افتتاح ۸۹ پروژه عمرانی و اقتصادی طی ایام الله دهه فجر در شهرستان مهدیشهر خبر داد و افزود: برای این طرح ها مجموعاً ۳۱۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

تعادل در طرح های عمرانی و اقتصادی استان

معاون عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه طی ایام الله دهه فجر در سرخه ۵۱ طرح با اعتبار ۹۶ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد، بیان کرد: شاهد بهره برداری از ۲۰۰ پروژه با اعتبار ۳۷۸ میلیارد تومان در آرادان و ۱۱۵ پروژه با اعتبار ۴۷۶ میلیارد تومان در شهرستان میامی طی ایام دهه فجر خواهیم بود.

حمیدی با بیان اینکه در حوزه مسکن خوشبختانه استان سمنان رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: اقدامات خوبی در حوزه مسکن به خصوص نهضت ملی مسکن در استان صورت گرفته و آمار و ارقام نشان می دهد که کم کم به استان اول کشور نیز نزدیک خواهیم شد.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مصوبه عمرانی سفر اول هیات دولت به استان سمنان بود، بیان کرد: با تلاش هایی که در سراسر استان صورت گرفت یک هزار میلیارد تومان اضافه بر مصوبه تخصیص و دریافت اعتبار داشتیم که منتج به اتمام بخش زیادی از طرح های عمرانی در استان شد.

معاون استاندار سمنان گفت: بسیاری از طرح های عمرانی بزرگ در شهرستان های استان برای سفر استانی دور دوم هیات دولت و رئیس جمهور گذاشته شده است و لذا اگر شاهد هستیم که در شهرستانی تعداد پروژه قدری کمتر است نشان می دهد که طرح های آن شهرستان برای حضور رئیس جمهور در نظر گرفته شده و لذا تعادل بسیار خوبی بین طرح های عمرانی و اقتصادی در تمام نقاط استان دیده شده است.

کد خبر: ۲۷۰٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha