۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
وزرای اقتصادی دولت با تفکیک وزارت بازرگانی مخالف بودند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

وزرای اقتصادی دولت با تفکیک وزارت بازرگانی مخالف بودند

طاهری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با وجود نظرات کارشناسان مبنی بر اینکه، این دو وزارتخانه نباید جدا شوند، دولت بر تفکیک این دو وزارتخانه اصرار ورزید.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مصطفی طاهری درباره برخی انتقادات مطرح شده از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره مسکوت ماندن تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: تفکیک و ادغام وزارتخانه‌های بازرگانی و صنعت موضوعی است که چندین بار در کشور اتفاق افتاده و آخرین بار نیز در سال ۹۲ این دو وزارتخانه تجمیع و وزارت صمت تشکیل شد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در آن زمان مقرر بود که اساسنامه وزارت صمت متناسب با ادغام انجام شده تدوین شود اما متاسفانه از سال ۹۲ تاکنون فقط جمع جبری این دو وزارتخانه صورت گرفت و تولید و تجارت متناسب با یکدیگر پیش نرفت در واقع تجارت و تولید به صورت جداگانه به وظایف خود عمل کردند بنابراین اگر مشکلی در این زمینه وجود دارد به نحوه اجرا باز می‌گردد نه ساختار.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور که تولید به حمایت جدی نیاز دارد، اگر بازرگانی از صنعت و معدن جدا شود اهمیتی که باید سهم تولید شود، نمی‌شود.

وی افزود: تجربه قبل از سال ۹۲ نیز که این دو وزارتخانه جدا بودند، نشان می‌دهد، عمده چالش‌ها در هیات دولت بین دو وزارت بازرگانی و صنعت بوده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با وجود نظرات کارشناسان مبنی بر اینکه، این دو وزارتخانه نباید جدا شوند، دولت بر تفکیک این دو وزارتخانه اصرار ورزید البته همان موقع نیز که با وزرای اقتصادی دولت صحبت می‌کردیم به ویژه وزاری جهاد کشاورزی، صمت و اقتصاد، آن‌ها مخالف تفکیک وزارت بازرگانی بودند.

طاهری ادامه داد: اصرار دولت موجب شد که با تفکیک وزارت بازرگانی موافقت شود اما پس از تغییر وزیر صمت، از سوی این وزارتخانه بیان شد که اگر این موضوع اجرایی شود کارها بر زمین می‌ماند بنابراین درخواست مسکوت ماندن آن مطرح و تصویب شد که بخش زیادی از بدنه دولت از ما به دلیل مسکوت ماندن این موضوع تشکر کرد.

کد خبر: ۲۷۰٬۸۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha