۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹
استراتژی کپی تریدینگ و کاربرد آن در بازار
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار مطرح کرد؛

استراتژی کپی تریدینگ و کاربرد آن در بازار

عبدالحمیدی کارشناس بازار سرمایه گفت: معاملات کپی تریدینگ با یک سری تمهیدات می تواند اطمینان نسبی را به بازار برگرداند.

سمیه شوریابی؛ بازار: مجید عبدالحمیدی کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرگزاری بازار در خصوص معاملات کپی بیان کرد: کپی تریدینگ به معنی سیستم مدیریت و تکثیر معاملات یک حساب بر روی حساب‌های دیگر است.

وی افزود: این سیستم‌ به شما اجازه می‌دهد که اگر خودتان بنا به هر دلیلی نمی‌توانید معامله کنید، با کمک این سیستم بتوانید معاملات یک معامله‌گر دیگر را در حساب خود کپی کنید و به این ترتیب از سود آن‌ نیز بهره ببرید.

عبدالحمیدی در پاسخ به این سوال که آیا انجام این معاملات می تواند سدی در مقابل سیگنال فروشی باشد، تشریح کرد: بله، یکی از دلایل مهم موافقت کمیته فقهی همین موضوع بود چراکه معاملات کپی و معاملات تقلیدی راهکاری برای مقابله با سیگنال فروشی است، در حال حاضر کانال های تلگرامی زیادی این کار را انجام می‌دهند بدون آنکه افراد بدانند واقعاً خود این افراد در حال خرید یا فروش بر روی آن سهم هستند.

عبدالحمیدی اظهار داشت: معامله‌گران زیادی در دنیا وجود دارند که در بازارهای جهانی مانند فارکس، طلا، نفت و یا بازار سهام آمریکا مشغول به معامله هستند و از این بازار کسب سود می‌کنند، زمانیکه یک معامله‌گر به استراتژی مناسب با بازدهی مناسب می‌رسد اما سرمایه کافی برای کسب سود مناسب از بازار را نداشته باشد، می‌تواند با ایجاد یک حساب مدیریت سرمایه، سعی کند تا سودآوری استراتژی معاملاتی خود را به سرمایه‌گذاران در قالب یک پروفایل تخصصی نشان دهد، سایر مردم نیز با دیدن این استراتژی و شروط استفاده از آن، بدون اینکه دانشی راجع به معامله‌گری و تحلیل داشته باشند، می‌توانند حساب معاملاتی خود را به آن متصل کنند. عبدالحمیدی همچنین در ادامه گفت: به این ترتیب معامله‌گر هر عملی که در حساب معاملاتی خود انجام دهد به همان نسبت، آن معامله در حساب معاملاتی فرد سرمایه‌گذار کپی می‌شود در این بین اگر سودی به‌ دست آمد، طبق شروطی که از پیش تعیین شده، به نسبت معین بین معامله‌گر و سرمایه‌گذار تقسیم می گردد.

استراتژی کپی تریدینگ و کاربرد آن در بازار

این کارشناس بازار سرمایه همچنین در پاسخ به اینکه معاملات کپی در شرایط فعلی چه کمکی به بازار می کند، ابراز داشت: با یک سری تمهیدات می تواند اطمینان نسبی را به بازار برگرداند مثلا؛

امکان محدود کردن حساب درگیر در کپی تریدینگ

امکان تعیین حداکثر drawdown (افت سرمایه) و... و. بطور کلی چون نیاز نیست افراد پول خود را به نهادهای حقوقی (شرکت های سرمایه‌گذاری) و افراد حقیقی سبدگردان بدهند و پول در حساب خودشان است ضمن اینکه هر لحظه می توانند اتصال به کپی ترید را قطع کنند، باعث جلب اعتماد عمومی خواهد شد.

عبدالحمیدی درباره محصول یا پلتفرم مورد نیاز، بیان کرد: ارائه معاملات کپی به عنوان یک محصول می تواند به میزان قابل توجهی پرچ داری کارگزاری ها را بالا ببرد چرا که فرصت های جدید برای هر کسی که به بازارهای مالی علاقه دارد ارائه می دهد، معامله گران موفق می توانند به معامله گری با حساب معمول خود ادامه دهند اما در پایان هفته یا ماه، برای موفقیت خود دریافتی داشته باشند، آن هایی که نمی خواهند معامله کنند یا خود قادر به سود کردن نیستند، می توانند موقعیت های معامله گران حرفه ای را کپی کنند.

این فعال بازار سرمایه معیارهایی که برای انتخاب درست یک سرمایه گذار جهت کپی تریدینگ لازم است را عنوان و تأکید کرد: برای اینکه بتوانید سرمایه‌گذار درستی برای دنبال کردن انتخاب کنید باید موارد زیر را در نظر گرفت؛

*مدت زمان فعالیت معامله گر

*سابقه ثبت سرمایه‌های او و درصد بازدهی گذشته معامله گر

*تعداد موقعیت‌های بازی که در اختیار دارد

*زمان نگهداری معمولی برای سرمایه‌گذاری

*نوع سرمایه‌گذاری (کوتاه مدت- میان مدت یا بلند مدت)

*شما می‌توانید با در نظر گرفتن این موارد یک سرمایه‌گذار مناسب را انتخاب و کپی تریدینگ را انجام دهید.

مهندس عبدالحمیدی در پایان به موضوع امنیت این معاملات اشاره کرده و خاطر نشان می کند: سرمایه‌گذاری در حساب کپی ترید یا معاملات کپی را از این جهت امن‌ترین شکل سرمایه‌گذاری می دانیم که لازم نیست پول را به شخص خاصی سپرد در واقع شما پول را وارد حساب خود در کارگزاری می‌کنید و به لطف پیشرفت فناوری آی تی، فقط معاملات را از حساب دیگران به شکل کاملاً خودکار کپی کرده و روی حساب خود اعمال می کنید کما اینکه کنترل حساب، واریز و برداشت فقط توسط خود فرد امکان پذیر است و هیچ شخص دیگری نمی‌تواند دسترسی به حساب شما داشته باشد، گفتنی است در استفاده از حساب کپی ترید در هر لحظه امکان واریز یا برداشت تمام حساب را خواهید داشت، در واقع شما اصلاً نیاز به اعتماد کردن به آن معامله‌گر ندارید و فقط کافیست گذشته معاملات آن را به صورت شفاف بررسی نمایید.

کد خبر: ۲۷۰٬۷۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha