۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶
غیر فعال بودن ۵۰ درصد دامداری های گلستان | دولت به فکر احیای واحدهای راکد باشد
نائب رئیس تعاونی گاوداران صنعتی گرگان مطرح کرد؛

غیر فعال بودن ۵۰ درصد دامداری های گلستان | دولت به فکر احیای واحدهای راکد باشد

گرگان- کیانی، نائب رئیس شرکت تعاونی گاوداران صنعتی گرگان با ابراز اینکه ۵۰ درصد دامداری های استان غیرفعال هستند، گفت: دامداری های فعال هم از تمام ظرفیت خود استفاده نمی کنند.

خلیل کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: حدود ۵۰ درصد دامداری های گلستان غیر فعال هستند و اگر قرار باشد دامداری جدید احداث شود نیاز به برنامه ریزی دولت دارد.

نائب رئیس شرکت تعاونی گاوداران صنعتی گرگان با بیان اینکه با توجه به قوانین بایستی دولت نسبت به فعال کردن دامداری های غیر فعال اهتمام داشته باشد، افزود: اگر یک فرد با شرایط فعلی بخواهد دامداری جدید احداث کند نیازمند هزینه های بسیار برای ساخت و ساز است اما می تواند با کمک منابع بانکی دامداری های متروکه و غیرفعال را خریداری و فعالیت خود را در این صنعت آغاز کند.

وی ادامه داد: دامداری های غیرفعال سرمایه این کشور هستند که متاسفانه به دلیل بی تدبیری رها شده و برای انباری و سایر کاربری ها اجاره داده می شوند.

کیانی گفت: بانک ها تنها برای ساخت و ساز دامداری جدید تسهیلات می دهند در حالی که می توانند برای احیای دامداری های موجود مساعدت کنند.

وی ادامه داد: برای به تولید رساندن هر راس گاو در دامداری ها ۳۰۰ میلیون تومان هزینه نیاز است یعنی احداث یک گاوداری ۱۰۰ رأسی ۳۰ میلیارد تومان هزینه می خواهد که در توان افراد نیست.

نائب رئیس شرکت تعاونی گاوداران صنعتی گلستان با بیان اینکه سرمایه گذاری در این بخش نیازمند هزینه های کلان است، خاطرنشان کرد: کشور برای پایداری امنیت غذایی نیازمند بقای این حوزه بوده و باید مسئولان به احیای دامداری های راکد توجه ویژه داشته باشند.

وی در خاتمه با تاکید بر این مساله که در استان گلستان ۳۵۰ واحد گاوداری صنعتی وجود دارد که در حال حاضر ۱۷۰ واحد فعال هستند، متذکر شد: دولت برای جلوگیری از رکود سرمایه ملی نباید از نقش حمایتگری خود غفلت کند.

کد خبر: ۲۷۰٬۷۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha