۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
گرانی و کمبود نقدینگی مصیبت عظمای صنعت دام | دامداران گلستانی تسهیلات می خواهند
مدیرعامل اتحادیه دامداران گرگان انتقاد کرد؛

گرانی و کمبود نقدینگی مصیبت عظمای صنعت دام | دامداران گلستانی تسهیلات می خواهند

گرگان- تیموری، مدیرعامل اتحادیه دامداران گرگان با تاکید بر اینکه کمبود نقدینگی از چالش های اساسی صنعت دام است، گفت: دولت باید حمایتگر تولید کننده باشد و برای رفع مشکلات راهکارهای اساسی ارائه دهد.

محمد تیموری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: نیاز به سرمایه در گردش در صنعت دامپروری یک ضرورت است و اگر بررسی های دولت درست باشد افراد با سابقه و پیشکسوت در این صنعت نباید در حال حاضر با کمبود نقدینگی مواجه باشند و قاعدتا باید بتوانند هزینه های این حوزه را تامین کنند.

مدیرعامل اتحادیه دامداران گرگان با بیان اینکه کمبود نقدینگی چالش اصلی حوزه دامداری بوده، افزود: یکی از دلایل بروز این مسئله افزایش قیمت ها است، در گذشته دامدار با ۲۰۰ میلیون تومان علوفه های یکسال دام های خود را تامین می کرد اما امروز به دو میلیارد تومان هزینه برای تامین این حجم خوراک نیاز دارد.

وی ادامه داد: از طرفی صنایع لبنی نیز مطالبات دامداران را با دیرکرد سه ماهه پرداخت می کنند لذا همه این مسائل سبب می شود که دامدار با کمبود نقدینگی مواجه شود.

تیموری با بیان اینکه هزینه های حاشیه ای دامداری نیز بسیار افزایش یافته است، گفت: تراکتوری که در گذشته دامدار با پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان آن را خریداری کرده، امروز برای تعمیر آن باید ۱۵۰ میلیون تومان بپردازد.

وی اضافه کرد: در کنار همه موارد ذکر شده دستمزد کارگران و هزینه های دارویی، مشکلات این صنعت را دو چندان می کند.

مدیرعامل اتحادیه دامداران گرگان خاطرنشان کرد: با همه این مشکلات متاسفانه دولت هنوز برای بخش دامپروری تسهیلاتی در نظر نگرفته است و حتی از تسهیلاتی که در گذشته با توجه به کارکرد و معدل حساب هم پرداخت میشد دیگر خبری نیست و صرفا جمله «سایت بسته شده است» را از کارمندان بانک می شنویم.

وی در خاتمه متذکر شد: ما به عنوان دامدار به دنبال این هستیم که بتوانیم دام های مولد خود را حفظ کنیم و تولید ادامه دار باشد لذا انتظار داریم سیاست گذار ها همه این مسائل را در نظر بگیرند و با توجه به اهمیت امنیت غذایی راهکاری اساسی برای حل مشکلات داشته باشند.

کد خبر: ۲۷۰٬۷۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha