۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶
بودجه و عملکرد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در دیوان محاسبات کشور بررسی شد

بودجه و عملکرد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در دیوان محاسبات کشور بررسی شد

هشتمین نشست از سلسله نشست‌های بررسی عملکرد و بودجه شرکت‌های دولتی با حضور مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در دیوان محاسبات کشور برگزار و طی آن بودجه و عملکرد این شرکت بررسی شد.

به گزارش بازار، در این نشست که در ادامه نشست‌های دیوان محاسبات با موضوع بررسی بودجه شرکت‌ها برگزار شد، علی کامیار در سخنانی اظهار کرد: یکی از اهداف مهم بررسی مسائل و مشکلات شرکت‌های دولتی، ارائه راهکار برای رفع مشکلات موجود است.

وی افزود: در این نشست‌ها، بودجه و عملکرد شرکت‌های دولتی بررسی و در صورتی که انحرافی اتفاق افتاده باشد، تذکرهای لازم ارائه می‌شود.

دادستان دیوان محاسبات کشور با اشاره به اینکه پیشگیری می‌تواند در کاهش تخلفات مؤثر باشد، تصریح کرد: این مهم در اولویت برنامه‌های این نهاد نظارتی قرار دارد و در کنار امور نظارتی به‌دنبال ارائه راهکار برای رفع مشکلات هستیم.

در این نشست جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز در سخنانی با قدردانی از رئیس کل دیوان محاسبات کشور به جهت اهتمام و توجه به برگزاری این نشست‌ها گفت: یکی از چالش‌های موجود روش واگذاری، خصوصی‌سازی و شکاف قیمتی در سوخت است که باید برای این مسائل به‌صورت ساختاری چاره‌اندیشی شود.

وی با بیان اینکه باید در کنار رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال کاری کنیم که منابع ملی کشور حفظ شود، افزود: بازنگری در قانون می‌تواند راهگشای مناسب برای برطرف کردن مشکلات موجود باشد.

قدرت‌الله اسماعیلی، مدیرعامل و رئیس هیئت عامل سازمان حسابرسی نیز در سخنانی با قدردانی از برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی در دیوان محاسبات کشور اظهار کرد: این نشست‌ها به جهت هم‌افزایی در نظارت برگزار و نکاتی که در آن طرح می‌شود در حسابرسی‌ها نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی گفت: اساس ما در حسابرسی رعایت استانداردهای حسابرسی و تطبیق آن با قانون است و این نشست‌ها کمک می‌کند در این مسیر حرکت کنیم.

در این نشست بودجه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در ۶ ماه نخست امسال و بودجه پیشنهادی سال آینده آن بررسی شد.

کد خبر: ۲۷۰٬۷۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha