۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶
درخواست انگلیس از ایران برای «کاستن از تنش‌ها»

درخواست انگلیس از ایران برای «کاستن از تنش‌ها»

نخست‌وزیر انگلیس ریشی سوناک ضمن محکوم کردن حمله منجر به کشته و زخمی شدن نظامیان آمریکایی در اردن، خواستار اقدام ایران برای کاهش تنش‌ها در منطقه شد.

به گزارش بازار، در ادامه اظهارنظرها درباره کشته و زخمی شدن تعدادی از نظامیان آمریکایی در اردن، نخست‌وزیر انگلیس با آمریکا ابراز همدردی کرد.

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) شب گذشته (یکشنبه) از حمله بزرگ پهپادی به یک پایگاه نظامی «برج ۲۲» در خاک اردن و مجاورت مرز سوریه خبر داد، حمله‌ای که منجر به سه کشته و ۳۴ زخمی از میان نظامیان آمریکایی شده است.

نخست وزیر انگلیس ریشی سوناک روز دوشنبه (امروز) با اشاره به این حمله پهپادی درباره احتمال تشدید تنش‌ها در منطقه غرب آسیا هشدار داد.

در شرایطی که ایران اعلام کرده هیچ نقشی در این حمله پهپادی نداشته است، نخست‌وزیر انگلیس گفت که «ما نگران هستیم و از ایران می‌خواهیم به کاهش تنش‌ها در منطقه ادامه دهد».

سوناک با محکوم کردن اتفاقات «چند روز اخیر» با قربانیان حمله پهپادی به پایگاه نظامی آمریکا ابراز همدردی کرد و بدون اشاره به تجاوزات غیرقانونی انگلیس علیه یمن مدعی شد که لندن برای «برقراری ثبات» در کنار متحدانش قرار دارد.

کد خبر: ۲۷۰٬۷۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha