۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
افزایش ۱۰۰ درصدی توزیع کودهای یارانه‌ای برای کشت گندم در قم
نسبت به سال گذشته انجام شد؛

افزایش ۱۰۰ درصدی توزیع کودهای یارانه‌ای برای کشت گندم در قم

قم - زند، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم از رشد ۱۰۰ درصدی توزیع و مصرف کودهای کشاورزی یارانه‌ای در کشت پائیزه گندم در استان قم طی امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

حسین زند در گفت‌وگو با خبرنگار بازار ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر بیان کرد: با توجه به اهمیت و اولویت محصولات اساسی کشاورزی همچون گندم در کشت پائیزه و تأثیر و نقش اساسی این محصولات در پایداری امنیت غذایی کشور، برای محصولات کشت پائیزه امسال استان قم بیش از ۱۰ هزار تن انواع کودهای شیمیایی یارانه‌ای ازته، فسفاته و پتاسه توزیع و مصرف گردید که در مقایسه با کشت پائیزه سال گذشته استان بیش از ۱۰۰ درصد معادل ۵۰۰۰ تن به‌ویژه در کودهای فسفاته و پتاسه رشد در مصرف داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: برنامه کودهای کشاورزی یارانه‌ای مصوب ابلاغی استان قم در سال جاری ۱۷ هزار و ۷۰۲ تن شامل کودهای سه گانه ازته، فسفاته و پتاسه می‌باشد که از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰ درصد برنامه مذکور توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در استان قم تأمین، تدارک و به استان حمل شده است. برنامه ابلاغی کودهای کشاورزی یارانه‌ای استان قم در سال جاری شامل ۱۱ هزار و ۴۱۸ تن کودهای ازته، ۴ هزار و ۲۸۴ تن کودهای فسفاته و ۲ هزار تن کودهای پتاسه می‌باشد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۷ هزار تن از کودهای تدارک و حمل شده به استان برای مصرف کشاورزان عزیز و بهره‌برداران بخش کشاورزی توزیع شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲ هزار تن رشد داشته‌ایم. در همین راستا و در ۱۰ ماهه ابتدای امسال بیش از ۱۱ هزار تن کودهای ازته و ۴ هزار تن کودهای فسفاته و ۲ هزار تن کودهای پتاسه در بخش کشاورزی استان قم توزیع و مصرف شده است.

زند با اشاره به توزیع و تحویل به موقع کود در استان قم افزود: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در استان قم دارای ۲۱ کارگزار توزیع و فروش نهاده‌های کشاورزی است و مطابق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده همه محمولات کودی به موقع و در زمان مناسب جهت مصرف بخش کشاورزی استان به انبارهای تحت پوشش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در استان و کارگزاران فروش استان توزیع و حمل شده و در دسترس متقاضیان قرار گرفته است.

کد خبر: ۲۷۰٬۶۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha