۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
تحلیل و بررسی شاخص گروه خودرویی
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار عنوان کرد؛

تحلیل و بررسی شاخص گروه خودرویی

قاراخانی کارشناس بازار سرمایه گفت: چنانچه در تایم هفتگی کندل شاخص خودرو از فلت ابرکومو که ناحیه مقاومتی مهمی محسوب می‌ گردد محدوده ۳۳۸۵۶۱ عبور نماید بازی خودرویی ها شروع می شود.

سمیه شوریابی؛ بازار: سرور قاراخانی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در تحلیلی که از شاخص گروه خودرویی ارائه داد، تشریح کرد: در بررسی شاخص گروه خودروسازی تایم فریم هفتگی شاهد تشکیل الگوی سر و شانه معکوس و همچنین واگرایی در اندیکاتور مکدی هستیم.

وی افزود: چنانچه در تایم هفتگی کندل شاخص بتواند از فلت ابرکومو که ناحیه مقاومتی مهمی نیز محسوب می‌شود محدوده ۳۳۸۵۶۱ عبور نماید به اصطلاح، بازی خودرویی ها شروع و می‌توانیم شاهد بهبود اوضاع در سهام خودرویی باشیم.

تحلیل و بررسی شاخص گروه خودرویی

قاراخانی در ادامه بهبود اوضاع در گروه خودرویی را منوط به شرایط زیر دانست:

ارزش معاملات بالا در بازار علی الخصوص در گروه خودرویی ورود پول به نمادهای این گروه کم شدن ریسک های سیستماتیک سایه انداخته بر بازار

گفتنی است همراه شدن تقاضا با گروه خودرویی به عنوان لیدر بازار باعث رشد دیگر سهام و مورد توجه قرار گرفتن آن ها خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه با تأکید بر اینکه در این مدت اخبار نسبتاً خوبی به نفع گروه خودرویی آمده است، اظهار داشت: یکی از اخبار مخابره شده خبر مدیر عامل ایدرو مبنی بر استارت مجدد عرضه بلوک دولتی خودروسازها به بخش خصوصی می باشد و دیگری خبر رییس برنامه و بودجه که تقریباً واردات خودرو نو را منتفی دانسته است همچنین خبر پذیرش تراکتور در بورس کالا که با توجه به انحصاری بودن آن می‌تواند مجدد عرضه خودروها در بورس را تسهیل نماید.

قاراخانی با توجه به اوضاع سیاسی و تنش های موجود در مناطق مختلف جهان و شرایط اقتصادی و همچنین شرایطی که این روزها بر جامعه سایه انداخته و نیز با توجه به روند افزایشی دلار و قیمت طلا و از سویی علاقه مردم به سرمایه‌گذاری در این دو بخش، اقبال به سمت سرمایه‌گذاری در بخش سهام را از جذابیت کمی عنوان می کند که امیدوار هستیم با کم شدن ریسک های حاکم بر بازار شرایط بورس نیز بهتر شود.

کد خبر: ۲۷۰٬۵۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha