۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳
مکان یابی طرح های توسعه زراعت چوب به میزان ۴۹۰۰ هکتار در ایلام
مدیرکل منابع طبیعی ایلام خبر داد؛

مکان یابی طرح های توسعه زراعت چوب به میزان ۴۹۰۰ هکتار در ایلام

ایلام- پیرزادیان، مدیرکل منابع طبیعی ایلام از مکان یابی طرح های توسعه زراعت چوب به میزان چهار هزار و ۹۰۰ هکتار در ایلام خبر داد و گفت: توسعه طرح زراعت چوب جزو اولویت های استان است.

ابراهیم پیرزادیان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در سال جاری صدور پروانه چرا(کارت چرا) مرتع به تعداد یک هزار و ۴۴ فقره برای مجریان طرح های مرتع داری انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مکان یابی و استعداد یابی محل اجرای طرح های توسعه زراعت چوب به مساحت چهار هزار و ۹۰۰ هکتار از دیگر طرح های منابع طبیعی استان بوده است، بیان کرد: تولید گلدان گیری حدود شش میلیون اصله نهال از انواع گونه های جنگلی و بیابانی از دیگر اقدامات انجام شده در استان بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام بیان کرد: ایجاد اشتغال فصلی به مدت ۵ ماه از طریق بهره برداری از محصولات سقز در جنگل‌های استان و بهره برداری از چوب درختان اکالیپتوس، جنگل کاری از دیگر کارهای انجام شده در حوزه منابع طبیعی در سال جاری بوده است.

پیرزادیان به تهیه و تصویب طرح ایستگاه تولید بذر مرتعی در شهرستان مهران به مساحت ۴۰ هکتار اشاره کرد و گفت: دو طرح نهالستانی بیابانی در شهرستان‌های مهران و دهلران به مساحت ۴۰ هکتار در استان تهیه و تصویب شده است.

وی افزود: تهیه و تصویب یک طرح مقابله با ریزگردها به مساحت ۲۸ هزار هکتار در راستای تفاهم نامه دو جانبه ایران و عراق نیز در استان انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: ۱۰ طرح اجرایی در بخش جنگل به عنوان اسناد پشتیبان طرح کاشت یک میلیارد درخت، یک طرح نهالستانی جنگل در شهرستان بدره به مساحت ۲۴ هکتار و طرح جامع حفاظت و حمایت از منابع طبیعی استان تهیه و تصویب شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام از شناسایی کانون های بحران آتش سوزی در استان با استفاده از تصاویر ماهواره ای ۲۱ سال گذشته خبر داد.

کد خبر: ۲۷۰٬۵۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha