۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵
بازار های طلا و سکه تمایل به اصلاح بیشتری دارند
تحلیل هفتگی طلا

بازار های طلا و سکه تمایل به اصلاح بیشتری دارند

سکه طرح جدید و طلای ۱۸ عیار درگیر سقف مهمی هستند و انس طلای جهانی حمایت خود را از دست داده است.

هادی بهرامی؛ بازار: طلا از دیرباز به دلیل ریسک گریزی به‌ عنوان یک دارایی ارزشمند مورد تقاضای مردم بوده است که در این میان بعضی از افراد جهت حفظ ارزش سرمایه خود، تمایل به خرید فیزیکی طلا و عده دیگری از طریق قرارداد های آتی و فیوچرز مشغول معامله شاخص طلا هستند. حجم بازار طلای جهانی مبلغ ۱۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد دلار میباشد که در حال حاضر به عنوان بزرگ ترین بازار مالی در جهان شناخته میشود. معمولا مردم برای حفظ ارزش، امنیت و ریسک سرمایه خود در بازار های سکه، شمش و طلای فیزیکی و صندوق های طلای بورسی سرمایه گذاری میکنند. پیشنهاد میشود مردم در بازار های طلا به دید کوتاه مدت سرمایه گذاری نکنند؛ زیرا طلا مانند بازار ارز دیجیتال و بورس به راحتی قابل خرید و فروش نیست و نوسانات بسیار کمتری هم دارد.

اگر قیمت بتواند مقاومت ترکیبی ۲۰۴۱ را شکسته و بر روی آن تثبیت بدهد، میتوان انتظار صعود بیشتر تا سقف تاریخی ۲۰۹۰ دلار را داشت؛ در غیر اینصورت، با از دست رفتن کف ۲۰۰۸ دلاری کانال، حمایت معتبر ۱۹۵۰ دلار در دسترس خواهد بود


تحلیل تکنیکال انس طلای جهانی
پس از این که قیمت انس طلای جهانی ۷ درصد کاهش پیدا کرد، حدودا سه ماه پیش از محدوده هزار و ۸۲۰ دلار شروع به رشد کرد و با افزایش ۱۴ درصدی به سقف تاریخی ۲ هزار و ۸۰ دلار رسید! در حال حاضر قیمت روند صعودی خود را از دست داده و در کانال تریدینگ رنج ۲۰۰۸ الی ۲۰۴۱ در نوسانات کوچک به سر میبرد. اگر قیمت بتواند مقاومت ترکیبی ۲۰۴۱ را شکسته و بر روی آن تثبیت بدهد، میتوان انتظار صعود بیشتر تا سقف تاریخی ۲۰۹۰ دلار را داشت؛ در غیر اینصورت، با از دست رفتن کف ۲۰۰۸ دلاری کانال، حمایت معتبر ۱۹۵۰ دلار در دسترس خواهد بود.

بازار های طلا و سکه تمایل به اصلاح بیشتری دارند



تحلیل تکنیکال طلای ۱۸ عیار
قیمت طلای ۱۸ عیار به دنبال رشد ۱۴ درصدی انس جهانی از سه ماه گذشته، افزایش ۲۰ درصدی به خود دیده و در حال حاضر با مقاومت مهمی درگیر است. اگر قیمت بتواند سقف ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را شکسته و چند روزی بر روی این مقاومت تثبیت بدهد میتواند رشد بیشتری داشته باشد. در غیراینصورت، کف ۲ میلیون ۲۲۰ هزار تومان در دسترس خواهد بود. از دست رفتن حمایت تشکیل شده از پیوت های مینور در محدوده ۲ میلیون ۵۲۰ هزار تومان، به احتمال بیشتر نزول قیمت اشاره خواهد کرد.

بازار های طلا و سکه تمایل به اصلاح بیشتری دارند

بین سکه فیزیگی و گواهی سپرده نیز، گواهی به دلیل سهولت معاملات و هزینه معاملاتی کمتر و نقد شوندگی بالاتر بیشتر پیشنهاد می شود. واحدهای صندوق ها هزینه انبارداری، ارزیابی و ... مربوط به گواهی سپرده را نیز ندارد و از این جنبه جذاب تر به نظر می رسد، البته در هنگام خرید هریک از این انواع دارایی باید میزان حباب نسبت به ارزش ذاتی و نیز نوسانات تاریخی و برآورد های آتی را در نظر بگیرید

تحلیل تکنیکال سکه
قیمت سکه نیز به دنبال رشد بازار های طلا، از سه ماه حدوده ۲۴ درصد رشد کرد و در حال حاضر با برخورد به مقاومت ۳۳ میلیون ۸۸۰ هزار تومان ۳ درصد دچار افت شده است. قیمت با عبور از این مقاومت میتواند رشد بیشتری داشته باشد؛ درغیر اینصورت، احتمال دارد تا کف ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش یابد و با از دست رفتن این حمایت نیز، کف معتبر ۲۷ میلیون تومان در دسترس خواهد بود. تمامی تحلیل ها بر اساس تایم فریم کوتاه مدت انجام شده است تا بتوان تحرکات کوچک را هم برای سرمایه گذاران تجزیه و تحلیل کرد.

بازار های طلا و سکه تمایل به اصلاح بیشتری دارند



سخن پایانی
اگر قصد ورود به این بازار را دارید بین دو گزینه طلا و سکه، سکه گزینه بهتری جهت سرمایه گذاری میباشد و بین سکه فیزیگی و گواهی سپرده نیز، گواهی به دلیل سهولت معاملات و هزینه معاملاتی کمتر و نقد شوندگی بالاتر بیشتر پیشنهاد می شود. واحدهای صندوق ها هزینه انبارداری، ارزیابی و ... مربوط به گواهی سپرده را نیز ندارد و از این جنبه جذاب تر به نظر می رسد، البته در هنگام خرید هریک از این انواع دارایی باید میزان حباب نسبت به ارزش ذاتی و نیز نوسانات تاریخی و برآورد های آتی را در نظر بگیرید.

کد خبر: ۲۷۰٬۵۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha