مشکل توقف کامیون‌های ایرانی در مرز روسیه و بلاروس حل شد
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، تزانزیت و لجستیک اتاق ایران:

مشکل توقف کامیون‌های ایرانی در مرز روسیه و بلاروس حل شد

با پیگیری کمیسیون حمل‌ونقل، تزانزیت و لجستیک اتاق ایران از مسئولان ذی‌صلاح، مسئله توقف کامیون‌های ایرانی در مرز روسیه با بلاروس حل شد و رانندگان توانستند بارهای خود را تخلیه کنند.

به گزارش بازار، رضا رستمی رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، تزانزیت و لجستیک اتاق ایران درباره موضوع توقف کامیون‌های ایرانی در مرز روسیه با بلاروس گفت: مسئله توقف کامیون‌های ایرانی در مرز روسیه با بلاروس با پیگیری‌های کمیسیون و مسئولان ذی‌صلاح حل شد و رانندگان توانستند بارهای خود را تخلیه کنند.

رضا رستمی در گفت‌وگو با «اتاق ایران آنلاین» افزود: باتوجه به مفاد توافقنامه سال ۱۹۹۶ فی مابین روسیه با بلاروس مرزهای مشترک لغو و امکان تردد کامیونهای کشورهای ثالث غیرممکن می‌گردد؛ از آن تاریخ تا به الان به دلیل عدم اجراء توافقنامه، امکان تردد وجود داشته است؛ اما از اول ژانویه سال ۲۰۲۴ بدون اطلاع قبلی با وجود قبول اسناد حمل (کارنه تیر) در مرز ورودی داغستان که به منزله صدور مجوز به خاک روسیه است، از ورود کامیون‌های ایرانی و سایر کشورها به خاک کشور بلاروس مانع ‌شدند.

او ادامه داد: این ممنوعیت ادامه داشت تا اینکه نایب رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، تزانزیت و لجستیک اتاق ایران از موضوع در بیست و یکم دی ماه مطلع شد. قبل از آن به پیام‌ها و مکاتبات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پاسخ صریحی داده نشده بود. بنابراین مذاکرات با مسئولان بخصوص حوزه نهاد ریاست‌جمهوری آغاز شد و بلافاصله مراتب به معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی معاون اول رئیس‌جمهور، مدیرکل اقتصادی وزارت امورخارجه، دفتر همکاری‌های اقتصادی وزارت امور خارجه، رئیس اداره موافقت‌نامه‌ها و کنوانسیون‌ها - دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی و سفارت ایران در مسکو اطلاع داده شد.

او اداه داد: در ادامه شماره تلفن تک‌تک رانندگان اخذ و با آنها به منظور اطلاع از جریان امور تماس حاصل شد و با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه ازنظر دما (منفی ۲۷)، نبود آب آشامیدنی، خطر یخ زدگی کامیونها و محمولات کامیونها و نگرانی از بروز واقعه انسانی، کلیه فیلم‌ها و صداهای ارسالی رانندگان به مقامات ذیصلاح ارسال شد.

رستمی تصریح کرد: همچنین طی پیگیری‌های رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق ایران، موضوع به اطلاع وزیر امور اقتصاد و دارایی و رئیس کل گمرک ایران رسید تا اقدامات لازم صورت گیرد.

او گفت: در نتیجه کلیه پیگیری‌های صورت گرفته و براساس ارسال پیام سفیر ایران در روسیه مبنی بر قول مساعدت در تعیین مرز جدید، روز دوشنبه بیست و پنجم دی ماه رانندگان مرز مورد نظر خارج شده و تخلیه بار انجام شد.

کد خبر: ۲۷۰٬۵۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha