۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
حضور ناچیز برندهای خودرویی در نمایشگاه خودرو شهر آفتاب!

حضور ناچیز برندهای خودرویی در نمایشگاه خودرو شهر آفتاب!

در حالی که یک روز تا آغاز برگزاری نمایشگاه خودرو در شهر آفتاب باقی مانده، اخبار حاکی از عدم استقبال واردکنندگان خودرو در این نمایشگاه است به طوری که تنها دو شرکت واردکننده در این نمایشگاه حضور دارد.

به گزارش بازار، نمایشگاه خودرو شهر آفتاب که از روز ۱۰ بهمن ماه آغاز می‌شود، یکی از نمایشگاه‌هایی است که با وجود برگزاری در شهر تهران بر خلاف سالهای قبل با استقبال کمی از سوی خودروسازان مواجه شده است.

عدم استقبال از نمایشگاه خودرو شهر آفتاب در حالی است که نه تنها شرکت‌های خودروساز رغبتی نسبت به حضور در نمایشگاه از خود نشان ندادند بلکه شرکت‌های واردکننده خودرو نیز در سالی که به واردات خودرو اختصاص داشت هم از حضور در این نمایشگاه سرباز زدند.

این در حالی است که مجری برگزاری نمایشگاه تلاش بسیاری کرد تا شرکت‌های خودروساز و واردکننده را با دادن امتیازهای ویژه به حضور در نمایشگاه راضی کند اما تنها دو شرکت از مجموع ۱۲ مجموعه دارای مجوز واردات، حاضر به حضور شدند.

نامی خودرو یکی از شرکت های واردکننده خودرو حاضر در نمایشگاه است که آن هم تا امروز به جز یک مراسم رونمایی، کار خاص دیگری انجام نداده است و هنوز وضعیت خودروهای وارداتی این شرکت در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی مشخص نیست. سایر شرکت‌هایی هم که در روزهای اخیر در نمایشگاه حضور پیدا کردند با دریافت امتیاز ویژه از جمله فضای رایگان در نمایشگاه حاضر شدند. (مثلا یکی از شرکت‌هایی که چند برند در زیرمجموعه خود دارد، قرار بود تنها با یک برند در نمایشگاه حاضر شود اما با دریافت صدها متر غرفه رایگان حاضر شد تا سایر برندهای خود را نیز به نمایشگاه بیاورد.) نبود توان حرفه ای و تخصصی و عدم شناخت از فضای صنعت خودرو باعث شده است تا نمایشگاه در حد و اندازه قابل قبولی نباشد.

فشار به شرکت ها و اختصاص فضاهای بزرگ به مجموعه هایی بدون محصول و پر کردن نمایشگاه با دادن فضا به شهرداری تهران و محدود بودن تعداد خودرو سواری و پر کردن نمایشگاه با خودرو های سنگین و دیزل جاذبه نمایشگاه را برای بازدیدکنندگان نیز کاهش می دهد. مهمترین نمایشگاه خودرو کشور بر خلاف دوره‌های پیشین و حتی در اوج تحریم، با استقبال کمتری مواجه و بیشتر شبیه یک نمایشگاه خودرو در شهرستان‌های درجه دو کشور است.

در پایان باید اشاره داشت که شرکت های مانند پادرا دیزل، کامل دیزل، گروه خودرو سازی سایپا آرین موتور، پارسیان موتور، پرشیا خودرو، راساموتور خاورمیانه، کوشاخودرو، آرین دیزل، آمیکو، شایان دیزل، تیگارد موتور، ایلیا موتور و نیکران موتور در نمایشگاه مذکور حضور ندارند.

کد خبر: ۲۷۰٬۴۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha