۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
۴۳ تعاونی گلستان صادرات محور هستند 
مدیرکل کار گلستان:

۴۳ تعاونی گلستان صادرات محور هستند 

گرگان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: ۴۳ تعاونی گلستان صادرات محور بوده و اقلام خود را به ۱۸ کشور صادر می کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، حسین خواجه مظفری صبح یکشنبه در نشست با گروه خبری فجر گلستان که به مناسبت دهه فجر در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان تشکیل شده است، اظهار کرد: تعهد اشتغال استان گلستان در سال گذشته بیش از ۳۱ هزار شغل بوده اما برای سال‌جاری ابن تعهد برای بیش از ۲۵ هزار نفر تعیین شد که اکنون در حال راستی آزمایی هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: نرخ مشارکت اقتصادی استان از ۳۸.۱ درصد در پاییز سال گذشته به ۴۰.۴ درصد ارتقا یافته و نرخ بیکاری استان از۹.۵ درصد به ۹.۲ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: در سامانه جستجوی شغل، گلستان جزو چند استان برتر بوده و تا امروز پنج هزار و ۴۰۳ کارجو و ۹۱۹ کارفرما ثبت نام کرده اند و خوشبختانه هزار و ۲۷۶ نفر بکار گیری شده اند.

رییس کمیته کارگری و کارآفرینی در گروه خبری فجر گلستان بیان کرد: سال گذشته از ۳۱ هزار شغل ایجاد شده بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ بیمه شده قطعی داشته ایم.

به گفته وی، در دهه فجر امسال ۱۰ طرح تعاونی در استان افتتاح می شود.

خواجه مظفری گفت: ۴۳ تعاونی گلستان صادرات محور بوده و اقلام خود را به ۱۸ کشور صادر می کنند که رقم آن در سال گذشته ۲۲ میلیون دلار بوده و در سال‌جاری نیز تا کنون این رقم به ۱۳.۶ میلیون دلار رسیده است.

کد خبر: ۲۷۰٬۴۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha