۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
شهرک سرب و روی زنجان با تدابیر اتخاذ شده هیچ‌گونه آلایندگی ندارد
دبیر انجمن صنایع سرب و روی ایران:

شهرک سرب و روی زنجان با تدابیر اتخاذ شده هیچ‌گونه آلایندگی ندارد

زنجان- میانجی، دبیر انجمن صنایع سرب و روی ایران گفت: در حال حاضر شهرک سرب و روی زنجان با تدابیر اتخاذ شده هیچ‌گونه آلایندگی نداشته و پسماند آن به محل جدید انتقاد داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، سیروس میانجی شامگاه شنبه در جریان تور رسانه‌ای بازدید خبرنگاران از شهرک روی زنجان با تاکید بر اینکه تا به امروز مطالعه علمی مبنی بر سرطان‌زا بودن فعالیت‌های سرب و روی در زنجان نداریم، افزود: آمار حاکی از آن است که زنجان علی‌رغم برخورداری از صنایع سرب و روی به لحاظ ابتلا به سرطان جزو استان‌های میانی کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر انتقال شهرک تخصصی روی زنجان به نقطه‌ای دیگر امکان‌پذیر نیست، اظهار کرد: نمی‌توان انتقال این شهرک را که کار بسیار بزرگی است، با یک مصاحبه رسانه‌ای انجام داد؛ چرا که برای ایجاد چنین شهرکی در مکان فعلی حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

این مسوول با یادآوری اینکه جانمایی شهرک روی زنجان توسط مسوولان کارگروه امور زیربنایی وقت استان زنجان صورت گرفته و فعالان این عرصه که امروز در این شهرک به امر تولید می‌پردازند، هیچ نقشی در جانمایی شهرک نداشته‌اند، ادامه داد: جابه‌جایی ۷۰ واحد مستقر در این شهرک، موضوعی نیست که بتوان با یک مصاحبه از سوی مسوولان محقق کرد.

میانجی در ادامه از فعالیت ۱۶۰ واحد صنعتی روز در کشور خبر داد و با بیان اینکه با فعالیت این تعداد واحد صنعتی در حوزه روی برای بیش از ۲۳ هزار نفر به صورت مستقیم و ۶۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد شده است، تصریح کرد: در حال حاضر شهرک سرب و روی زنجان با تدابیر اتخاذ شده هیچ‌گونه آلایندگی نداشته و پسماند آن به محل جدید انتقاد داده می‌شود.

دبیر انجمن صنایع سرب و روی ایران، از هدف‌گذاری یک میلیارد دلاری صادرات محصولات صنایع سرب و روی در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: متاسفانه علی‌رغم همه تلاش‌های صورت گرفته در این حوزه، امسال به دلیل بروز برخی از مشکلات نتوانستیم صادرات مورد قبولی را در این بخش داشته باشیم، به همین خاطر با کاهش ۲۰ درصدی صادرات مواجه بودیم.

کد خبر: ۲۷۰٬۲۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ثقیلو IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      1 0
      آره دقیقا شما راست میگین .ولی ما هر روز بوی پیاز گندیده هروز استشمام میکنیم .این آلایندگی هوا نیست .