۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
افزایش ۶۰۰ هزار تنی تولید محصولات کشاورزی در کردستان|تولید گندم در استان رکورد زد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

افزایش ۶۰۰ هزار تنی تولید محصولات کشاورزی در کردستان|تولید گندم در استان رکورد زد

سنندج – اسکندری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از افزایش بیش از ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این استان طی یک سال اخیر خبر داد.

پیمان اسکندری در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه بخش کشاورزی در استان کردستان، اظهار کرد: در سایه حمایت های صورت گرفته از سوی وزارت و مسئولان ارشد استان، توجهی ویژه به حوزه کشاورزی در استان کردستان صورت گرفته است.

وی با اشاره به روند افزایشی تولید محصولات کشاورزی در استان کردستان طی سال جاری، بیان کرد: خوشبختانه طی سال جاری میزان افزایش محصولات کشاورزی در استان کردستان با افزایش ۶۰۰ هزار تنی مواجه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان افزود: در سال جاری میزان تولید محصولات کشاورزی استان از ۲.۹ میلیون تن به ۳.۶ میلیون تن رسیده است و انتظار می رود که در سایه برنامه ریزی های صورت گرفته، این روند همچنان ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به رشد تولید در شماری از محصولات مهم بخش کشاورزی در استان کردستان، گفت: در حوزه گندم میزان تولید در استان کردستان به ۱.۳ میلیون تن رسید که بالغ بر ۱.۲ میلیون تن از آن خرید تضمینی شده و بقیه نیز برای تامین بذر و نیاز کشاورزان مورد استفاده قرار گرفت.

اسکندری با اشاره به افزایش قابل توجه تولید گندم در استان کردستان در سال جاری، عنوان کرد: تولید ۱.۳ میلیون تن گندم در استان باعث شد تا رکورد میزان تولید در این استان جابجا شده و خوشبختانه کردستان نیز در میان سایر استانهای کشور رتبه دوم را به دست آورد.

وی با اشاره به میزان تولید در سایر بخش های کشاورزی در استان کردستان، افزود: در شاخص های دیگر نیز شاهد رشد قابل توجهی بوده ایم که از جمله می توان به افزایش ظرفیت سردخانه ای استان از ۳۵ هزار تن به ۹۶ هزار تن، افزایش ظرفیت گلخانه ای از ۳۰ هکتار به ۶۵ هکتار اشاره کرد.

اسکندری با اشاره به هدف گذاری ۳۰۰ هکتاری در راستای توسعه ظرفیت گلخانه ای استان کردستان، گفت: انتظار می رود که در سایه برنامه ریزی های صورت گرفته شاهد تحول در بخش گلخانه ای استان کردستان باشیم.

وی اظهار کرد: تبدیل اراضی دیم به آبی در غرب استان از جمله برنامه های محوری جهاد کشاورزی است و در این راستا ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی پایاب سد گاران و سد زریوار، ۵۰۰ هکتار اراضی پایاب سد گاوشان تاکنون آبی شده و هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی پایاب سد قشلاق نیز دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به طرح های در دست اجرا در راستای توسعه زمین های آبی، اعلام کرد: در شرق استان نیز پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری به عنوان پروژه های اولویت دار مد نظر است.

اسکندری افزود: فاز دوم مجتمع پرورش ماهیان سردآبی «دیوزناو» با هزار تن ظرفیت تولید و مجتمع پرورش ماهیان سردآبی «آلوت» بانه با ظرفیت تولید ۵۰۰ تن از دیگر پروژه های در دست اقدام این سازمان است.

وی عنوان کرد: با پشتکار و توان تخصصی همکاران و لطف خداوند شاهد افزایش تولید ۶۰۰ هزار تنی محصولات کشاورزی در استان بودیم و این مهم ثمره تلاش کشاورزان، فعالان این عرصه و همه کارکنان مجموعه است.

کد خبر: ۲۷۰٬۲۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha