۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
دستیابی به پیشرفت‌های علمی و تحقیقاتی در حوزه هوا و فضا حق مسلم و مشروع ایران است
سخنگوی وزارت‌ امور خارجه:

دستیابی به پیشرفت‌های علمی و تحقیقاتی در حوزه هوا و فضا حق مسلم و مشروع ایران است

سخنگوی وزارت امور خارجه امروز دستیابی به پیشرفت‌های علمی و تحقیقاتی در حوزه هوا و فضا را حق مسلم و مشروع ایران خواند و بیانیه مداخله جویانه ۳ کشور اروپایی را محکوم کرد.

به گزراش بازار، سه کشور اروپایی که همواره نسبت به پرتاب ماهواره‌ها در ایران واکنش مداخله جویانه‌ داشته‌اند این بار هم در این بیانیه اعلام کردند که این ماهواره‌بر از فناوری‌های ضروری برای ساخت سامانه موشک‌های بالستیک دوربرد استفاده می‌کند.

کنعانی دستیابی به پیشرفت‌های علمی و تحقیقاتی از جمله در حوزه هوا و فضا را حق مسلم و مشروع ایران خواند و گفت که اینگونه اظهارات مداخله جویانه که حاکی از نگرش‌های خودمحورانه کشورهای یاد شده نسبت به پیشرفت‌های ایران است، در عزم و اراده ملت برای پیشرفت مستمر در حوزه علم و فناوری خللی ایجاد نخواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد که به رغم برخی تفاسیر خودسرانه برخاسته از تمایلات یکجانبه گرایانه برخی طرف‌ها، وفق مقررات بین‌المللی، محدودیتی در خصوص فعالیت‌های علمی و کاربردی جمهوری اسلامی ایران در حوزه تحقیقات فضایی وجود ندارد و بر این اساس ایران تحمیل چنین رویکردهای نامتعارفی را کاملا مردود شمرده و با قاطعیت رد می‌کند.

کد خبر: ۲۷۰٬۲۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha