۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
مزایا و معایب بلند مرتبه سازی در گرگان | استفاده بهینه از زمین تا افزایش تراکم جمعیت 
کارشناس حوزه مسکن و ساختمان عنوان کرد؛

مزایا و معایب بلند مرتبه سازی در گرگان | استفاده بهینه از زمین تا افزایش تراکم جمعیت 

گرگان- شاهینی، کارشناس حوزه مسکن و ساختمان گفت: قطعا بلند مرتبه سازی در شهر گرگان با مزایا و معایبی همراه است که با توجه به ضرورت باید نسبت به اجرای این طرح برنامه ریزی کرد.

علی شاهینی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بلند مرتبه سازی حاصل رشد جمعیت و توسعه شهرنشینی است و در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه جزو موضوعات جدی و مهم شهری محسوب می شود.

فعال حوزه مسکن و ساختمان افزود: افزایش ظرفیت جمعیتی در مسکن و شهرها، استفاده بهینه از زمین و کاهش مصرف انرژی و مصالح، ایجاد نقاط شاخص در منظر شهری، ارتقا کیفیت و استانداردسازی ساختمان ها از جمله مزایای بلند مرتبه سازی است که می توان بدان اشاره کرد.

وی ادامه داد: از دیگر مواردی که می توان به عنوان مزیت این طرح نام برد، ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی، کاهش هزینه های ساخت برای انبوه سازان و سودآوری بیشتر برای آنان، کاهش قیمت عرضه مسکن، افزایش راندمان ساختمان سازی و کاهش زمان تحویل واحد های مسکونی به متقاضیان است.

وی تصریح کرد: قطعا این طرح با معایبی هم همراه بوده که می توان به کاهش حریم خصوصی و افزایش تراکم جمعیت، کاهش کیفیت زندگی و کاهش رضایتمندی مسکن داران، افزایش ریسک های فنی، قانونی و مالی برای سازندگان و مالکان، افزایش نیاز به زیر ساخت ها، ایجاد اختلالات بصری و سایه اندازی ساختمان ها اشاره کرد.

شاهینی گفت: کاهش تنوع انعطاف پذیری در طراحی ساختمان های بلند مرتبه هم یکی از نکاتی است که به عنوان معایب این طرح در نظر گرفته می شود زیرا با توجه به محدودیت هایی که وجود دارد از هر طرح پیچیده ای نمی توان در این حوزه بهره گرفت.

وی در خاتمه یادآور شد: با توجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی و زیر ساخت های موجود، اولویت اجرای طرح های بلند مرتبه توسط متولیان برای شهر ها سنجیده می شود.

کد خبر: ۲۷۰٬۱۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha