۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
منابع حاصل از فروش اموال مازاد به پروژه های نیمه تمام اختصاص می یابد
بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۳؛

منابع حاصل از فروش اموال مازاد به پروژه های نیمه تمام اختصاص می یابد

نمایندگان به قوه قضائیه اجازه دادند نسبت به فروش اموال غیرمنقول مازاد از طریق مزایده اقدام کند و منابع حاصل از آن را جهت احداث، خرید ساختمان، تکمیل و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام اختصاص دهد.

به گزارش بازار، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (شنبه، ۷ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، با بندهای الحاقی (۳) و (۴) تبصره (۱۴) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بند الحاقی (۳) تبصره (۱۴) ماده واحده این لایحه آمده است: به قوه قضائیه اجازه داده می‌شود، نسبت به فروش اموال غیرمنقول مازاد از طریق مزایده عمومی با رعایت تشریفات قانونی اقدام نماید. منابع و وجوه حاصل از فروش پس از گردش خزانه با نظر و تأیید رئیس قوه قضائیه، جهت احداث، خرید ساختمان، تکمیل و بهره‌برداری از طرح(پروژه) های نیمه‌تمام، تعمیر و تجهیز موارد ضروری اختصاص می‌یابد. گزارش عملکرد این بند توسط آن قوه هر سه‌ماه یک‌بار به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

براساس بند الحاقی (۴) تبصره (۱۴) ماده واحده لایحه مذکور؛ دولت مکلف است منابع موضوع تبصره های(۱) و(۲) بند(پ) ماده(۱۰۳) قانون برنامه پنجساله هفتم پیشرفت را برای طرح شهید عشوری به مبلغ چهارصد میلیون (۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰) یورو و برای طرح شهید فنی معادل هشتاد و پنج میلیون (۸۵.۰۰۰.۰۰۰) یورو از طریق وزارت نفت (شرکت تابعه) به صورت نفت خام و میعانات گازی به آنها اختصاص دهد.

آیین‌نامه اجرائی این بند به پیشنهاد سازمان به تصویب هیئت وزیران می رسد.

کد خبر: ۲۷۰٬۱۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha