۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
۱۳۵ روستای کردستان فاقد تجهیزات آب و فاضلاب هستند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان:

۱۳۵ روستای کردستان فاقد تجهیزات آب و فاضلاب هستند

کردستان- محمدی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: ۱۳۵ روستای استان از وجود تاسیسات لوله‌کشی، خطوط و تجهیزات آب و فاضلاب محروم هستند.

محمدحسین محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه حدود پنج ماه از ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی می‌گذرد، اظهار داشت: در این مدت به بررسی وضعیت روستاهای استان و برنامه ریزی برای برطرف کردن مشکلات کم آبی و نبود تجهیزات آب و فاضلاب آنها پرداختیم.

وی اضافه کرد: براساس آمار موجود یک هزار و ۶۷۷ روستای استان دارای سکنه است که از این تعداد یک هزار و ۵۴۲ مورد دارای تاسیسات لوله کشی و آب شرب بهداشتی هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان افزود: از تعداد روستاهایی دارای آب شرب بهداشتی یک هزار و شش روستا زیرپوشش خدمات این شرکت هستند و مابقی از آن بهره مند نیستند.

محمدی یادآور شد: ۱۳۵ روستای کردستان به عبارتی هشت درصد کل روستاهای استان هم فاقد تاسیسات لوله‌کشی، خطوط و تجهیزات آب و فاضلاب هستند.

وی با اشاره به اینکه به روستاهای فاقد آب شرب، آبرسانی سیار انجام می شود، اظهار داشت: آب ۴۹ روستای استان آلوده و غیرقابل شرب و ۴۵ روستا هم کمبود آب دارند که به این روستاها از طریق تانکر آبرسانی می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: شاخص بهره مندی روستاهای استان از آب شرب ۶۴.۸ درصد است که این میزان در میانگین کشوری بیش از ۷۵ درصد است.

کد خبر: ۲۷٬۰۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha