۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳
ارز های دیجیتالمان را کجا نگهداری کنیم؟
معرفی کیف پول های معتبر ارز دیجیتال

ارز های دیجیتالمان را کجا نگهداری کنیم؟

لجر نانو ایکس بهترین کیف پول سخت افزاری و تراست ولت بهترین کیف پول نرم افزاری میباشد.

هادی بهرامی؛ بازار: کیف پول ارز دیجیتال یک برنامه‌ نرم ‌افزاری است که کلیدهای خصوصی و عمومی را ذخیره میکند و با بلاکچین‌ های مختلف در تعامل است. مهم ‌ترین تصمیمی که باید در فرآیند خرید و فروش ارز دیجیتال بگیرید، ذخیره و نگه‌ داری آن‌ ها در کیف پولی امن و معتبر است. بازار کریپتو نوظهور است و به دلیل عدم تکامل و ثبات، دچار کلاهبرداری های متعددی میشود و سرمایه گذاران باید به امنیت محل نگهداری دارایی هایشان اهمیت قائل باشند تا قربانی حملات و کلاهبرداری ها نشوند.


انواع کیف پول
۱- نرم افزاری : کیف پول‌ گرم ارز دیجیتال بر روی سیستم ‌های رایانه‌ ای شخصی و تلفن همراه نصب می‌شوند. این ولت ها تمامی اطلاعات کاربران را به ‌صورت آنلاین ذخیره می‌کنند. کیف پول های گرم یا همان نرم افزاری در صورت رعایت تمام دستورالعمل های امنیتی توسط کاربران، ممکن است از طریق سوییچ اکانت و یا از ردیابی آدرس کانترکت توکن ها مورد حملات فیشینگ قرار بگیرند؛ اما تعداد این هک ها بسیار کمتر میشود، زیرا کاربران محتاط هستند.
۲- سخت افزاری : برخلاف کیف پول‌ های گرم، کیف پول سخت افزاری دارایی و اطلاعات کاربران را به صورت آفلاین ذخیره میکند و برای ذخیره‌ سازی نیازی به اینترنت ندارد. این دستگاه تنها در صورتی که نیاز به انتقال وجه داشته باشید به اینترنت متصل می‌شود. کیف پول‌ های سخت افزاری، ابزاری فیزیکی و به شکل فلش مموری هستند که مطمئن‌ ترین و امن‌ ترین روش ذخیره سازی رمز ارزها به حساب می‌آیند. این کیف پول‌های غیرامانی، دستگاه‌هایی محسوب می‌شوند که به‌طور ویژه و اختصاصی برای نگهداری آفلاین و ایمن ارزهای دیجیتال طراحی میشوند.



بهترین کیف پول های سخت افزاری

۱- لجر نانو ایکس :
کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری لجر نانو ایکس از بهترین کیف پول ارز دیجیتال است که طراحی بهینه و منحصربه‌فردی و امنیت بالایی دارد؛ با بیش از ۱۸۰۰ نوع ارز دیجیتال سازگار است و از طریق بلوتوث یا کابل یو اِس بی به گوشی یا کامپیوتر شما متصل می‌شود. این ولت، چندین لایه امنیتی داشته و برای فعال کردن دستگاه لازم است تا رمز عبوری چهار رقمی تعریف کنید. در صورت سه بار وارد کردن اشتباه، دستگاه قفل می‌شود.

۲- لجر نانو اس : کیف پول ارز دیجیتال سخت ‌افزاری لجر نانو اِس یکی از پرفروش‌ ترین و بهترین کیف پول ارز دیجیتال در بازار است که از سطح امنیتی بالایی ارائه داده و گواهینامه سطح اول امنیت را از سازمان ملی سیستم امنیت اطلاعات فرانسه، دریافت کرده است. این کیف پول قابلیت ذخیره‌ سازی بیش از ۱۳۰۰ کوین و توکن را دارد و علاوه‌ بر رابط کاربری ساده و آسان، روی سیستم‌ های عاملی مانند ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و آی اُ اِس هم قابل استفاده است.

۳- ترِزُر : کیف پول سخت افزاری ترِزُر یکی از محصولات پیشرفته و امن شرکت ساتوشی لبز و از بهترین کیف پول ارز دیجیتال سرد، در بازار رمزارزها است. این کیف پول، با پشتیبانی بیش از ۱۶۰۰ نوع ارز دیجیتال، قابلیت نصب برنامه‌ های جانبی را نیز فراهم کرده و کاربر می‌تواند تراکنش‌های خود را تنها با لمس صفحه، تایید کند. کیف پول سخت ‌افزاری ترِزُر رابط کاربری ساده و زیبایی دارد و اپلیکیشن آن، به غیر از آی اُ اِس از دیگر سیستم‌های عامل، مانند اندروید و ویندوز پشتیبانی میکند.



بهترین کیف پول های نرم افزاری

۱- تراست ولت :
کیف پول ارز دیجیتال تراست ولت، از بهترین کیف پول‌ ارز دیجیتال نرم‌افزاری با قابلیت پشتیبانی از چندین رمزارز است. این کیف پول قابلیت‌ های کاربردی زیادی مانند خرید و فروش رمزارزها و خرید و جمع‌آوری اِن اِف تی ها ارائه میدهد و امکان دسترسی مستقیم به سایر اپلیکیشن‌ های غیرمتمرکز توسعه داده شده بر بستر بلاک چین را نیز فراهم میکند. کیف پول ارز دیجیتال تراست والت، سطح امنیتی بالایی داشته و کلید خصوصی را به جای سرور در دستگاه کاربر ذخیره می‌کند. این کیف پول نرم‌ افزاری را میتوان روی سیستم های اندروید و آی اُ اِس نصب کرد و راه‌ اندازی و استفاده از آن بسیار ساده است. تراست ولت متعلق به بنیاد بایننس است و نسبت به سایر ولت ها بسیار هوشمند و امن تر است.

۲- متاماسک : کیف پول نرم افزاری متاماسک، از بهترین کیف پول ارز دیجیتال است که در قالب نرم‌ افزار ارائه شده و بیش از ۶۷۰ هزار کوین و توکن در استاندارد شبکه اتریوم ساپورت میکند. علاوه براین، امکان ذخیره توکن ‌های غیرقابل تعویض یا همان اِن اِف تی ها هم در این کیف پول وجود داشته و کاربران را به مارکت‌ پلیس اوپن سی متصل میکند. کیف پول متامسک، سطح امنیتی بالایی ارائه داده و به اطلاعات اولیه کاربر و سایر داده ‌های خصوصی او دسترسی مستقیم ندارد.

۳- کوینومی : ولت کوینومی، یکی دیگر از بهترین کیف پول های نرم ‌افزاری ارز دیجیتال است که برای گوشی و دسکتاپ در دسترس است و قابلیت پشتیبانی بیش از ۱۷۰۰ رمزارز را دارد. این کیف پول، امکان ذخیره آفلاین ارزهای دیجیتال را فراهم میکند و شما میتوانید آن ها را با یکدیگر مبادله کنید. علاوه‌ براین، کیف پول کوینومی کیف پول رابط کاربری ساده و بصری دارد واز ویژگی‌ های امنیتی پیشرفته مانند احراز هویت دو مرحله ‌ای به نام گوگل اتنتیکتور و رمزگذاری کلید خصوصی استفاده میکند.


نکات امنیتی مهم
اگر دارایی ارز دیجیتال شما بیشتر از ۱۰۰ میلیون تومان است توصیه میشود از کیف پول های سخت افزاری استفاده کنید؛ حتی اگر قصد شما نگهداری کوتاه مدت باشد. کیف پول های نرم افزاری با وجود راحتی و محیط کاربری هوشمند، نسبت به ولت های سخت افزاری امنیت پایین تری دارند و مناسب سرمایه های زیر ۱۰۰ میلیون هستند. تحقیق و سرمایه گذاری در تامین امنیت دارایی به رشد بیشتر دارایی شما کمک کرده و واجب تر از سرمایه گذاری در بازار ها است؛ پس لطفا به دارایی خود اهمیت بدهید و برای تامین امنیت آن هزینه کنید.

کیف پول های سخت افزاری را حتما از فروشگاه های معتبر و ثابت شده خریداری نمایید و مراقب کلاهبرداران با اعلام قیمت های ارزان تر باشید تا نتوانند به داخل ولت شما دسترسی پیدا کنند. رمز عبور و کد بازیابی ولت ها را حتما در دو یا سه جا یادداشت و ذخیره کنید تا در صورت خروج از حساب یا گم شدن ولت بتوانید اکانت خود را در سایر ولت ها بازیابی کنید. داخل کیف پول های نرم افزاری تعداد زیادی توکن های قلابی و اسکم وجود دارد که کاربران سعی میکنند آن ها را در صرافی های غیر متمرکز نقد کنند که این اقدام باعث ردیابی ولت توسط هکر ها میشود و از طریق آدرس کانترکت توکن ولت فرد را تخلیه میکنند. و نکته آخر؛ کد بازیابی کیف پول خود را در هیچ سایت و پلتفرمی وارد نکنید حتی اگر کارشناسان پشتیبان خود کیف پول از شما درخواست کنند!


سخن پایانی
در بازار ارز دیجیتال کیف پول های بسیار زیادی وجود دارد که حتی توکن های بیشتری را پشتیبانی میکنند؛ اما در این مقاله سعی کردیم به ایمن ترین و هوشمند ترین ها بپردازیم که طی در فراز و نشیب های بازار با ارائه درست خدمات، به اثبات رسیده اند. بهتر است دارایی های دیجیتال از صرافی به کیف پول ها منتقل شوند تا با نهایت امنیت بتوان سرمایه گذاری کرد. لطفا به نکات امنیتی گفته شده توجه کنید و قبل از انتخاب هرکدام یک از ولت ها تحقیق و بررسی کنید و در شبکه های اجتماعی مربوطه بپیوندید تا از آخرین اخبار مطلع شوید.

کد خبر: ۲۶۹٬۹۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • عباس IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      0 0
      بسیار رسا و شیوا توضیح دادین.ممنون از مجله خوبتون. آیا اگر داری زیر ۲۰ ملیون رو در صرافی نگهداری کنیم و هیچ کجا بجز صرافی خرید و فروش و انتقال انجام ندیم خطری داریمون تهدید میکنه.چون صرافی ها ادعا دارن ک کیفپول صرافیشون سرد