۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۶
شرایط فرش دستباف ایران مطلوب نیست| نقش شناسه‌دار کردن قالی ایرانی در صادرات
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

شرایط فرش دستباف ایران مطلوب نیست| نقش شناسه‌دار کردن قالی ایرانی در صادرات

اصفهان - حنیفی؛ معاون مرکز ملی فرش و صنایع خلاق ایران گفت: شناسه دار کردن قالی های ایرانی به گسترش فرهنگ، تایید اصالت و بازگشت فرش ایرانی به جایگاه اصلی خود در دنیا و صادرات آن کمک می ‌کند.

یاسر حنیفی در حاشیه اختتامیه «دومین جشنواره ملی قالی فاخر» در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به برنامه‌ریزی دولت برای کمک به بخش خصوصی در زمینه شرایط تجارت و تولید فرش دستباف ایرانی، اظهار کرد: مرکز ملی فرش ایران به عنوان متولی فرش دستباف، در کنار فعالان این بخش قرار دارد.

وی افزود: اجرای این جشنواره ملی از دو سال گذشته به پیشنهاد استانداری، اتاق بازرگانی و اداره کل صمت اصفهان به این استان واگذار شد که به حق نخستین دوره آن به صورت مستقل و مطلوب برگزار شد.

معاون مرکز ملی فرش و صنایع خلاق ایران گفت: دومین دوره نیز هم زمان با نمایشگاه بزرگ فرش دستباف برگزار خواهد شد. برگزاری چنین جشنواره‌ای نمونه بارز معرفی و فعالیت بخش خصوصی برای اجرای یک کار فاخر ملی به شمار می رود.

دولت در کنار بخش خصوصی برای حمایت از فرش دستباف

وی ادامه داد: تمام ارکان تولید، تجارت و فرهنگ فرش دستباف از گذشته در بخش خصوصی وجود داشته و دولت در جایگاه حمایتی در کنار بخش خصوصی قرار گرفته است.

حنیفی اضافه کرد: این پروژه ملی در اصفهان به خوبی برگزار شده و در حال رسیدن به هویت اصلی خود به عنوان یک جشنواره و نشان دهنده قالی فاخر ایرانی با خصوصیات ویژه آن است.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر این جشنواره مسیر تولید و تجارت فرش دستباف در ایران را نشان می ‌دهد و کمک می کند قالی ایرانی را به عنوان نماد فرهنگ، هنر و تمدن خود با ارائه آثار فاخر معرفی کنیم.

معاون مرکز ملی فرش و صنایع خلاق ایران تصریح کرد: در این جشنواره اصالت و نوآوری توسط داوران مورد توجه قرار گرفته است. امیدواریم راه قالی ایرانی از این مسیر به درستی طی و پیگیری‌ لازم در حوزه حمایت های دولتی انجام شود.

وی با بیان اینکه وزارت صمت متولی حوزه فرش دستباف است، گفت: این وزارتخانه وظیفه دارد اقدامات لازم را برای حمایت‌ و پیگیری قوانین انجام دهد. امیدواریم با اقدامات انجام شده شاهد شکوفایی و اعتلای فرش دستباف ایرانی باشیم و برنامه ‌های بزرگتری در اصفهان انجام شود؛ ما هم همچنان از این هنر صنعت حمایت خواهیم کرد.

امروز شرایط تجارت و تولید فرش دستباف آن چیزی نیست که از این هنر فرهنگ و صنعت بومی ایران می ‌رود؛ هنر و فرهنگ فرش دستباف ایرانی جزو بدیهیات زندگی مردم شده و شاید به همین دلیل کمی مورد بی ‌مهری و کم توجهی قرار گرفته است

حنیفی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با اشاره به اجرایی شدن و فعالیت کارگزاری‌های فرش و صدور شناسنامه فرش در کشور اظهار کرد: پیشنهاد شناسنامه دار کردن قالی‌ هایی که در نمایشگاه نمایش داده می شود به گسترش فرهنگ، تایید اصالت و بازگشت فرش ایرانی به جایگاه خود کمک می ‌کند؛ امروز یکی از بهترین کارگزاری‌های صدور شناسنامه در اصفهان قرار داد.

شرایط فرش دستباف ایران مطلوب نیست

وی ادامه داد: امروز شرایط تجارت و تولید فرش دستباف آن چیزی نیست که از این هنر فرهنگ و صنعت بومی ایران می ‌رود. هنر و فرهنگ فرش دستباف ایرانی جزو بدیهیات زندگی مردم شده و شاید به همین دلیل کمی مورد بی ‌مهری و کم توجهی قرار گرفته است.

معاون مرکز ملی فرش و صنایع خلاق ایران گفت: شرایط فرش دستباف ایران مطلوب نیست به همین دلیل بخش دولتی با کمک بخش بزرگ خصوصی فعال، برای حمایت و کمک به این بخش تلاش می کنند.

کد خبر: ۲۶۹٬۸۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha