۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷
آغاز واردات با کارت «پیله‌وری» از طریق بازارچه مرزی اروندکنار
نماینده مردم آبادان در گفتگو با بازار خبر داد؛

آغاز واردات با کارت «پیله‌وری» از طریق بازارچه مرزی اروندکنار

آبادان- مولوی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از آغاز واردات با کارت «پیله‌وری» از طریق بازارچه مرزی اروندکنار برای اولین بار خبر داد.

سیدمحمد مولوی در گفتگو با خبرنگار بازار در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: کارت پیله‌وری مجوزی برای خرید و فروش کالاها در مناطق مرزی است.

وی با بیان اینکه دارندگان کارت پیله‌وری می‌توانند به مبادلات مرزی در چارچوب قوانین بپردازند، عنوان کرد: مطابق ماده ۲۱۱ قانون مدنی از کارت پیله‌وری، برای خرید و فروش کالا در شهرهای مرزی و بازارهای مجاور استفاده می‌شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: تیرماه امسال در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان خوزستان با موضوع بازارچه مرزی اروندکنار مقرر شد برای درآمدزایی مرزنشینان و ارتقاء معیشت مردم منطقه (اروندکنار،منیوحی،چوئبده و بخش‌مرکزی) مبلغ ۱۰ هزار دلار به صورت سالانه برای هر کارت پیله‌ وری تخصیص داده شود.

مولوی افزود: امروز چهارشنبه، چهارم بهمن ماه، برای اولین بار واردات با کارت پیله‌وری به مبلغ ۵۰۰ دلار از طریق بازارچه مرزی اروندکنار انجام شد.

مولوی عنوان کرد: شرایط دریافت کارت پیله‌وری، ۳ سال سابقه سکونت در مناطق مرزی، دارا بودن حداقل ۲۱ سال سن و انجام مفاصا حساب مالیاتی بر اساس ماده ۱۸۶ امور مالیاتی است و متقاضیان باید برای دریافت اطلاعات تکمیلی به بخشداران اروندکنار و مرکزی مراجعه کنند.

کد خبر: ۲۶۹٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha