۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
شناسایی و رفع خطر درختان خطر ساز در گلستان
معاون منابع طبیعی گلستان خبر داد

شناسایی و رفع خطر درختان خطر ساز در گلستان

گرگان- معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از شناسایی و رفع خطر درختان خطر ساز در پارک ها و تفرجگاه های جنگلی گلستان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، جهانبخش صادقیان اظهار کرد: به‌منظور جلوگیری از خسارات جانی و مالی در زون متمرکز پارکهای جنگلی، درختان خطرساز پس از سیر قانونی، بررسی کارشناسان مجرب، تصویب در کمیته فنی اداره کل و کمیته فنی دفتر جنگلکاری، پارک ها و ذخیره گاه های جنگلی سازمان منابع طبیعی نشانه گذاری و با اخذ مجوز از دفاتر مربوطه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با نظارت ناظرین و نیروهای حفاظتی در شهرستان با رعایت موارد فنی و حفاظتی حذف و رفع خطر می شوند.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: اثرات تغییرات اقلیمی، تنش خشکسالی و افزایش شدید گرما و تابش شدید خورشید، حضور طبیعت گرد و بازدیدکنندگان بیشتر از ظرفیت برد تفرجی تعیین شده در طرح های مصوب، عامل خسارت زیاد به عرصه و پوشش گیاهی پارک ها جنگلی است.

وی گفت: در سالهای اخیر به دلیل طغیان آفات و بیماری ها و ضعف فیزیولوژیک گیاه، تعداد درختان سرپا خشک و خطر ساز در پارک های جنگلی رو به افزایش است.

وی تاکید کرد: به علت ناپایداری این درختان، احتمال سقوط و بروز خطرات جانی و مالی در پارک ها و سایر عرصه جنگلی وجود دارد.

وی ادامه داد: در احاله مدیریت و بهره وری پارکهای جنگلی شناسایی درختان خطرساز به منظور جلوگیری از خسارات جانی و مالی، با نصب علائم هشدار دهنده بر تنه و پیرامون درختان مذکور پیش بینی شده است.

صادقیان از مسافران و گردشگران درخواست کرد با دیدن علائم درخت خطرساز از اطراق و برپایی چادر و توقف خودرو پیرامون این درختان خصوصاً در موقع نامساعد بودن شرایط جوی و صدور هشدار توسط مدیریت بحران بطور جدی پرهیز کرده تا از بروز حادثه ناگوار پیش گیری شود.

کد خبر: ۲۶۹٬۷۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha