۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
۲۶۰ میلیون مترمکعب موجودی آب سدهای تهران| بارندگی ها ۴۲ درصد کمتر شد
معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران:

۲۶۰ میلیون مترمکعب موجودی آب سدهای تهران| بارندگی ها ۴۲ درصد کمتر شد

معاون شرکت آب منطقه ای تهران موجودی آب سدهای تهران را ۲۶۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: مقدار بارندگی ها نسبت به متوسط بلند مدت حدود ۴۲ درصد کاهش یافته است.

بازار؛ گروه آب و انرژی: راما حبیبی معاون بهره برداری و حفاظت شرکت آب منطقه ای تهران در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه آب طی نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال معادل سال گذشته در سدهای استان آب داریم، موجودی سدها را ۲۶۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: امیدوارم با توجه به بارندگی های احتمالی در ماه های پیش رو، تابستان امسال را به خوبی پشت سر بگذاریم. ضمن اینکه پیش بینی می شود که در ماه های آتی بارش های خوبی را داشته باشیم.

او همچنین ظرفیت اسمی سدهای تهران را یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: موجودی سدهای پنجگانه تهران هم اکنون معادل ۱۴ درصدی ظرفیت اسمی آنهاست.

معاون شرکت آب منطقه ای تهران همچنین مقدار افت آب های زیر زمینی تهران را ۴۵ سانتی متر اعلام کرد و ادامه داد: مقدار بارندگی ها از ابتدای سال آبی تا حالا حدود ۶۴ میلی متر بوده که نسبت به متوسط بلند مدت چیزی حدود ۴۲ درصد کاهش را نشان می دهد. البته وضعیت بارندگی ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد مثبت است.

این مقام مسول در شرکت آب منطقه ای تهران همچنین درباره احتمال بروز مشکل در تامین شرق تهران گفت: سامانه شرق نسبت به سامانه غرب حساسیت بیشتری دارد و به همین دلیل به مواظبت بیشتری نیاز دارند. پروژه هایی همچون انتقال آب سد لار (از محل نشتی) به کلار در دست پیگیری است. همچنین در حوزه منابع آب های زیر زمینی در این منطقه هم تمهیداتی اندیشیده شده است.

حبیبی همچنین زمان تکمیل پروژه انتقال آب نشتی سد لار برای تصفیه را ۲ سال آینده اعلام کرد و افزود:پیش بینی این است که ۱۷۰ میلیون مترمکعب از محل سد لار بتوانیم منتقل کنیم.

این مقام مسول در شرکت آب منطقه ای تهران همچنین درباره تامین آب در ایام پیک هم گفت: تلاش ما این است که تابستان پر مخاطره ای نداشته باشیم.

معاون بهره برداری و حفاظت شرکت آب منطقه ای تهران همچنین درباره علت این است که ساختارهای زمین شناسی در سد لار باعث ایجاد حفره شده و این حفره ها باعث شده که به جای ذخیره سازی از خود عبور دهد. اجرای پروژه اثر بخشی لازم را نداشت. در نهایت تصمیم گرفتیم که از قسمت نشتی آب را برای تصفیه انتقال دهیم.

او همچنین مقدار ذخایر برفی استان تا پایان دی ماه را صفر دانست و اظهار داشت : چیزی حدود ۱۵ درصد از موجودی سدها به دلایل مسائل مربوط به نگهداری و حفظ کیفیت آب قابل استفاده نیست.

کد خبر: ۲۶۹٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha