۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
دولت مکلف به پرداخت ۸۵ درصد از هزینه سامانه‌های آبیاری نوین و بازسازی قنوات شد
بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۳؛

دولت مکلف به پرداخت ۸۵ درصد از هزینه سامانه‌های آبیاری نوین و بازسازی قنوات شد

نمایندگان مردم در مجلس دولت را مکلف کردند تا ۸۵ درصد از هزینه سامانه‌های آبیاری نوین، بازسازی قنوات، احداث سدهای معیشتی انتقال آب از طریق لوله به مزارع را به صورت بلاعوض پرداخت کند.

به گزارش بازار، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه ۴ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، با بند (الف) تبصره (۷) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بند (الف) تبصره (۷) ماده واحده آمده است: دولت مکلف است معادل هشتاد و پنج درصد(۸۵%) از اعتبار طرح‌های ذیل «برنامه توسعه زیرساخت‌های آب و خاک کشاورزی» مشتمل بر طرح‌های سامانه‌های آبیاری نوین، بازسازی و نوسازی قنوات و احداث سدهای معیشتی انتقال آب از طریق لوله به مزارع و «برنامه عرضه آب (استانی)» منوط به تأمین باقیمانده به‌صورت نقدی یا تأمین کارگر و مصالح یا کارکرد وسایل راه‌سازی و نقلیه یا تهاتر زمین و یا نصب شمارشگر(کنتور) هوشمند بر روی چاه دارای پروانه بهره‌برداری را به عنوان سهم کمک بلاعوض دولت تأمین و پرداخت نماید. سهم دولت در اجرای عملیات آب و خاک که جنبه عمومی دارند، تا صد در صد(۱۰۰%) تعیین می‌شود. آیین‌نامه اجرائی تعیین سهم دولت در اجرای طرح‌های مذکور برای موارد مختلف، در راستای تشویق یکپارچه‌سازی اراضی خرد و همچنین رعایت الگوی کشت بهینه، توسط وزارت جهاد کشاورزی تهیه می‌شود و به‌تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

کد خبر: ۲۶۹٬۷۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha