۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
جهش تولید یک میلیون تنی محصولات کشاورزی در اردبیل
استاندار اردبیل اعلام کرد:

جهش تولید یک میلیون تنی محصولات کشاورزی در اردبیل

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: جهش تولید یک میلیون تن محصولات کشاورزی با برنامه ریزی دقیق در استان هدف گذاری شده است.

سید حامد عاملی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: هم اکنون میزان تولیدات بخش کشاورزی استان اردبیل چهار میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی است که در سال آینده این ظرفیت به پنج میلیون تن ارتقا می یابد.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده و بهره برداری از پایاب سد عمارت، گیوی، عنبران و خداآفرین تلاش ما بر این است تا ظرفیت تولید و افزایش بهره وری را در بخش کشاورزی ارتقا دهیم.

استاندار اردبیل به پایین بودن شاخص توسعه زیرساخت و نظام اقتصادی در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: برای ارتقای شاخص زیرساخت ها و اقتصادی استان از ۲۴ تا ۲۶ کشوری سعی ما بر این بوده تا با یک برنامه ریزی درست و هدف گذاری مشخص بتوانیم در همه حوزه های کشاورزی، صنعتی و گردشگری به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

عاملی افزود: در کنار افزایش ظرفیت تولید، بهره وری و ایجاد فرصت های اشتغال برای جوانان بیکار، سعی بر این است تا سرانه درآمدی مردم این استان که نصف متوسط کشوری است، افزایش پیدا کند.

وی توجه و مترکز بر زنجیره پیشرفت را در ابعاد مختلف به ویژه تولید محصولات صنعتی، کشاورزی و حوزه گردشگری یادآور شد و خاطرنشان کرد: در کنار افزایش درآمد مردم، باید به تولید ناخالص استان و همچنین ارزش افزوده از محل فرآوری محصولات با ممانعت از خام فروشی توجهی جدی داشته باشیم.

عاملی موضوع آب و مدیریت آن را بسیار ارزشمند توصیف کرد و ادامه داد: در ۲ سال اخیر به تکمیل سدهای نیمه تمام استان اهتمام جدی شده به طوری که بعد از ۱۸ سال بلاتکلیفی سد عمارت با ظرفیت ۳۵ میلیون متر مکعب ذخایر آبی در حال بهره برداری است.

وی به تکمیل سد عنبران و پایاب پروژه عظیم سد خداآفرین با هدف ارتقای توان تولید اشاره کرد و گفت: ۶ هزار میلیارد تومان منابع برای تکمیل این پروژه اختصاص یافته و شهریور سال آینده شاهد بهره برداری کامل از پایاب سد خداآفرین خواهیم بود.

عاملی از تکمیل ۱۱ سد معیشتی و تلاش برای تکمیل ۱۹ سد دیگر نیمه تمام در این بخش خبر داد و تصریح کرد: توسعه زیرساخت های گلخانه ای و دامپروری های مدرن از دیگر زنجیره های تولید در بخش کشاورزی است.

استاندار اردبیل افزود: همه تلاش ها بر این است تا با یک جهاد مقدس بتوانیم ظرفیت تولید استان را در قالب زنجیره پیشرفت به بیش از یک میلیون تن ارتقا دهیم.

کد خبر: ۲۶۹٬۶۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      0 0
      اکثر محصولات استان اردبیل خام فروشی میشه و صنایع غذایی تبدیلی وجود ندارد مثلآ سیب زمینی از اردبیل به سایر استانها میره ودر آنجا تبدیل به چیپس میشه بعد از آنجا به اردبیل بر می گرده یا شیر اردبیل جمع آوری میشه میره به تبریز ودر آنجا تبدیل به پنیر و ماست وخیلی چیز های دیگه تبدیل میشه بعد از آنجا بر می گرده به اردبیل متاسفانه این یک بدبختی اردبیل است
    • قادر IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      0 0
      در این بی آبی جهش تولید کشاورزی برای اردبیل سمه سم
    • قادر IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      0 0
      در این بی آبی جهش تولید کشاورزی برای اردبیل سمه سم