۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
۱۲ هزار تن رب گوجه در بوشهر تولید می‌شود/ صادرات سالانه ۲۵ هزار تن فرآورده خرما
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی بوشهر:

۱۲ هزار تن رب گوجه در بوشهر تولید می‌شود/ صادرات سالانه ۲۵ هزار تن فرآورده خرما

بوشهر- قلی‌پور، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی بوشهر گفت: در زمان حاضر ۱۲ هزار تن محصول رب گوجه توسط واحدهای تولیدی استان تولید می‌شود.

مصطفی قلی پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: واحدهای تولیدی رب گوجه استان بوشهر زمینه اشتغال ۱۱۷ نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده‌اند.

وی تصریح کرد: واحدهای تولیدی بوشهر بخشی از گوجه مورد نیاز خود را از استان‌های هم‌جوار تأمین می‌کنند این در حالی است که بخشی از محصول گوجه این استان خارج از فصل بوده و بخشی از آن نیز به صورت تازه خوری مصرف می‌شود.

صادرات سالانه ۲۵ هزار تن فرآورده خرما از بوشهر
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی بوشهر از صادرات سالانه ۲۵ هزار تن صنایع تبدیلی خرما از استان خبر داد و بیان کرد: سالانه ۲۵ هزار تن صنایع تبدیلی خرمای استان در قالب بسته‌بندی‌های متنوع به کشورهایی چون روسیه، قزاقستان، ازبکستان، عراق، قطر، هند و پاکستان صادر می‌شود.

قلی پور با تأکید بر اهمیت توسعه صنایع تبدیلی در استان بوشهر بیان کرد: صنایع تبدیلی و غذایی آخرین حلقه اتصال تولید به بازار و تکمیل‌کننده چرخه تولید است و نقش بسیار مؤثری در عرضه محصولات کشاورزی با قیمتی مناسب دارد که از نگرانی و زیان دیدن کشاورز جلوگیری می‌کند.

وی اظهار داشت: لازم است استفاده از بسته‌بندی مناسب خرما مانند استفاده از وکیوم در بسته‌بندی به منظور حفظ کیفیت خرما به منظور جذب بازار و افزایش سرانه مصرف در کشور موردتوجه ویژه قرار گیرد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی بوشهر خاطرنشان کرد: اعطای تسهیلات روستایی و تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، واگذاری زمین در شهرک صنعتی به صورت اقساط و برخی از حمایت‌هایی که دولت سالانه برای توسعه تولید در این زمینه در نظر می‌گیرد ازجمله حمایت‌هایی است که جهاد کشاورزی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به عمل می‌آورد.

کد خبر: ۲۶٬۹۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha