۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱
با گوترش درباره توقف نسل کشی در غزه و دریای سرخ تبادل نظر شد
وزیر امور خارجه:

با گوترش درباره توقف نسل کشی در غزه و دریای سرخ تبادل نظر شد

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه گفت: با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل درباره ارسال کمک‌های انسان دوستانه به غزه و توقف نسل کشی و جنایات جنگی در این منطقه و نیز تحولات دریای سرخ بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش بازار، امیرعبداللهیان در پایان سفر دو روزه خود به نیویورک برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل افزود: با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل بطور ویژه در خصوص راههای ارسال مستمر و هر چه سریعتر کمک های انساندوستانه به شمال و جنوب غزه و همچنین راه حل های سیاسی که برای حل این مشکل و توقف نسل کشی و جنایات جنگی در غزه وجود دارد، بحث و تبادل نظر شد.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: در خصوص دریای سرخ و اتفاقاتی که در نظامی تر کردن رفتارهای آمریکا و انگلیس در این منطقه با آن مواجه هستیم، هم دیدگاهها را با دبیرکل سازمان ملل به اشتراک گذاشتیم.

وزیر خارجه ایران ادامه داد: با استفاده از فرصت در نشست شورای امنیت که تعدادی از وزرای خارجه علاقه مند به حضور در این جلسه شرکت داشتند و دعوت شده بودند، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در خصوص راههای برون از این بحران، توقف نسل کشی و همچنین بطور مشخص، مسوولیت آمریکا در حمایت از نسل کشی رژیم اسرائیل یادآور شدیم.

او تصریح کرد: بحث ها در مجموع، بر چگونگی توقف حملات نظامی و کشتار غیرنظامیان در غزه و کرانه باختری متمرکز است و همچنین ایده هایی که برای نحوه اداره فلسطین پساجنگ مطرح است که دیدگاه روشن جمهوری اسلامی ایران این است که باید مذاکرات و گفتگوهای فلسطینی – فلسطینی تامین کننده و تعیین کننده آینده فلسطین باشد و این مردم و رهبران فلسطین هستند که نسبت به سرنوشت خودشان باید تصمیم بگیرند.

امیرعبداللهیان همچنین درباره دیدارهایش با وزرای خارجه فرانسه و مالزی نیز گفت: امروز فرصتی بود که با برخی از وزرای خارجه گفتگو و رایزنی داشته باشیم. دیدار و گفتگو با وزرای خارجه فرانسه و مالزی هر دو شامل گفتگوهای مثبت، رو به جلو و سازنده به ویژه در حوزه های دوجانبه بود.

وزیر خارجه ایران ادامه داد: در عین حال با استفاده از این فرصت، در خصوص مسائل منطقه ای از جمله بحران در غرب آسیا با تمرکز بر موضوع غزه، بحث و تبادل نظر داشتیم.

کد خبر: ۲۶۹٬۶۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha