۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸
ثبت رکورد اجرای ۷ هزار کیلومتر روکش آسفالت راه‌های روستایی تا پایان امسال
معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی اعلام کرد

ثبت رکورد اجرای ۷ هزار کیلومتر روکش آسفالت راه‌های روستایی تا پایان امسال

معاون سازمان راهداری با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون ۶۲۵۰ کیلومتر روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی انجام شده است، گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۷۰۰۰ کیلومتر روکش آسفالت در کشور انجام شود.

به گزارش بازار، داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در نشستی با معاونت ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی، از انجام پروژه‌های بزرگ و عملکرد مطلوب این حوزه در زمینه ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی قدردانی کرد.

امانی با اشاره به کمبود اعتبارات، اهمیت نحوه تامین مالی و تهیه بودجه اجرایی لازم برای انجام پروژه‌ها را یادآور شد و گفت: مدیران سازمان باید به دنبال راهکارهای مناسب و کارآمد برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور باشند.

وی ضمن تاکید بر اهمیت اولویت‌بندی پروژه‌ها افزود: باید تلاش شود با تدبیر و برنامه‌ریزی درست نسبت به شناسایی طرح‌ها و پروژه‌هایی که در اولویت قرار دارند، اقدام شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اولویت بندی پروژه‌ها را مبنای اجرای موفقیت‌آمیز آنها و راهکاری عنوان کرد که به کمک‌ آن می‌توانند پروژه خود را با اهداف رهبردی سازمان هماهنگ کنند.

امانی بر لزوم اتمام طرح‌های نیمه تمام تاکیدکرد و گفت: با توجه به کمبود اعتبارات و در شرایطی که پروژه‌های نیمه تمام و مطالبات پیمانکاران یکی از چالش‌های اجرای پروژه ها است، اتمام پروژه‌های نیمه تمام باید در اولویت قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی نیز در این نشست به ارائه گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده پرداخت و اظهار کرد: حوزه ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی در سال جاری علی رغم مشکلات مالی و تخصیص نیلفتن بموقع قیر، عملکرد مطلوبی نسبت به سال گذشته داشته است، به‌طوری‌که در سال گذشته ۵۳۰۰ کیلومتر روکش آسفالت درحوزه نگهداری راههای فرعی و روستایی و امسال تا این مقطع زمانی ۶۲۵۰ کیلومتر روکش آسفالت انجام شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۷۰۰۰ کیلومتر روکش آسفالت در کشور انجام شود.

خداداد مقبلی افزود: سال گذشته نزدیک به ۳۰۰۰ کیلومتر ساخت راه روستایی انجام شد و امسال ۲۷۵۰ کیلومتر در برنامه پیش‌بینی شده که تا پایان آبان‌ماه سال جاری تا این مقطع ۲۷۹۰ کیلومتر عملکرد در حوزه ساخت راه‌های روستایی داشتیم و پیش بینی می‌شود تا پایان سال این عملکرد به بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر برسد و در حال حاضر نیز نزدیک به ۱۵۰۰ کیلومتر راه در حوزه راه‌های روستایی آماده آسفالت است.

وی همچنین گفت: امسال از منابع عمومی حدود ۳۴۷ میلیارد تومان برای نگهداری راه‌های فرعی و ۲۰۰۰ میلیارد تومان از منابع داخلی برای نگهداری راه‌های فرعی اختصاص داده شده که متناسب با نیاز سازمان برای نگهداری راه های فرعی و روستایی کشور نمی باشد.

مقبلی در ادامه بیان داشت: بر اساس اطلاعات دریافت شده از سامانه pms حدود ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی نیاز به بهسازی دارند و از ۱۱۶ هزار کیلومتر راه روستایی ۱۹ هزار کیلومتر نیاز به آسفالت گرم و ۳۳۰۰۰ کیلومتر نیاز به آسفالت حفاظتی دارد.

وی گفت: ۱۰۰۰کیلومتر از راه های فرعی نیاز به بازسازی، ۷۷۰۰کیلومتر نیاز به آسفالت گرم و ۱۴۷۰۰ کیلومتر نیاز به آسفالت حفاظتی دارند.

معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی افزود: سالانه برای نگهداری راه های فرعی و روستایی سالانه به ۴۰ همت نیاز است.

مقبلی گفت: با توجه به کمبود اعتبارات در این حوزه سعی شده است از ظرفیت خیرین راه و ترابری در اجرای عملیات راهداری در این حوزه استفاده شود، همچنین با انعقاد تفاهم نامه با بنیاد علوی و ارتش جمهوری اسلامی و استفاده از ظرفیت بسیج و مردم تاکنون توانسته ایم در راستای محرومیت زدایی از روستاهای کشور گام‌های موثری برداریم.

شایان ذکر است در این نشست اعضای هیات عامل، مشاور و بازرس ویژه ریاست، مدیر کل دفتر ریاست، مدیر کل دفتر مرکزی حراست، مدیران کل دفتر ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی و مدیر دفتر روابط عمومی حضور داشتند.

کد خبر: ۲۶۹٬۶۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha