۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳
اختصاص اعتبار برای اشتغال‌زایی در مناطق محروم، روستایی و عشایری
بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۳:

اختصاص اعتبار برای اشتغال‌زایی در مناطق محروم، روستایی و عشایری

نمایندگان مردم در مجلس برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم و روستایی و همچنین تسهیل اشتغالزایی برای جوانان اعتباراتی را اختصاص داد تا از طریق پرداخت تسهیلات از تولید و اشتغال حمایت شود.

به گزارش بازار، نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم امروز (سه‌شنبه ۳ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، با ردیف‌های (۸)، (۹) و (۱۰) بند (ب) تبصره (۲) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در ردیف (۸) بند (ب) تبصره (۲) ماده واحده آمده است؛ تا ده درصد(۱۰%) از منابع مالی جزء (۱) بند «الف» این تبصره به‌منظور پرداخت تسهیلات حمایت از تولید و اشتغال جهت تأمین زیرساخت‌های تولید و اشتغال در مناطق محروم کشور اختصاص می‌یابد. ‌

در ردیف (۹) بند (ب) تبصره (۲) ماده واحده نیز آمده است: منابع مالی جزء (۵) بند «الف» این تبصره جهت ادامه اجرای پرداخت تسهیلات موضوع قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی اختصاص می‌یابد.

همچنین در ردیف (۱۰) بند (ب) تبصره (۲) ماده واحده آمده است: تا بیست درصد(۲۰درصد) منابع مالی جزء (۵) بند (ژ) تبصره (۶) این قانون صرف برنامه‌های پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان درخصوص اشتغال جوانان پس از تأیید شورای عالی اشتغال می‌شود.

کد خبر: ۲۶۹٬۶۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha