۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
تلاش حمل‌ونقل جهانی برای یافتن راه‌های زمینی جایگزین

تلاش حمل‌ونقل جهانی برای یافتن راه‌های زمینی جایگزین

شرکت‌های کشتیرانی به دنبال راه‌های جایگزین برای مقابله با اختلالات در دریای سرخ هستند.

به گزارش بازار، تنش‌ها در دریای سرخ باعث شده است که شرکت‌های کشتیرانی بین‌المللی بیشتری کشتی‌های خود را به سمت دماغه راس الرجاء منحرف کنند، در زمانی که دیگران به دنبال جایگزین‌های حمل و نقل زمینی هستند.

گروه کشتیرانی دانمارکی مرسک در یادداشتی مشاوره‌ای به مشتریان خود دیروز دوشنبه گفت که خدمات کانتینری ME۲ را از دریای سرخ و خلیج عدن به دماغه راس الرجاء منحرف می‌کند.

سرویس ME۲ ایتالیا و غرب مدیترانه را به سواحل غربی هند و امارات متصل می‌کند.

این در شرایطی است که حوثی‌ها به کشتی‌ها در دریای سرخ حمله می‌کنند.

حوثی‌ها می‌گویند که کشتی‌های اسرائیلی را که در پاسخ به تجاوز به نوار غزه به سمت اسرائیل حرکت می‌کنند، هدف قرار می‌دهد و ایالات متحده و انگلیس با هدف قرار دادن سایت‌های حوثی‌ها واکنش نشان داده اند که باعث افزایش تنش در ورودی جنوبی دریای سرخ شده است.

به نوبه خود، گروه کشتیرانی آلمانی "هاپاگ لوید" دیروز دوشنبه اعلام کرد که به دلیل حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها در دریای سرخ، کشتی‌های خود را تا اطلاع ثانوی در اطراف دماغه راس الرجاء هدایت می‌کند.

این پس از آن است که اعلام کرد که کریدورهای زمینی را از طریق عربستان سعودی برای کاهش تأثیر این وضعیت بر تجارت خود باز می‌کند.

این شرکت افزود که "به نظارت و بررسی دائمی وضعیت ادامه می‌دهد و به محض تغییر شرایط و امن شدن دوباره وضعیت، کشتی‌های ما از طریق دریای سرخ و کانال سوئز حرکت خواهند کرد. "

در بیانیه قبلی به مشتریان منتشر شده در وب سایت خود، این شرکت اعلام کرد که خطوط حمل و نقل زمینی را از جبل علی، دمام و جبیل برای خدمات خود که از جده حرکت می‌کند ارائه می‌دهد.

او گفت: "هدف ما ارائه راه حل مناسب به مشتریان برای غلبه بر این اختلال غیرمنتظره تا زمانی که وضعیت در دریای سرخ به حالت عادی بازگردد، است. "

این شرکت در فواصل زمانی منظم بررسی می‌کند که آیا امکان بازگشت به مسیر عادی کشتیرانی از طریق کانال سوئز وجود دارد یا خیر.

"هاپاگ لوید" به طور منظم خدمات لجستیکی ارائه می‌دهد و کالاها را از بنادر از طریق جاده یا راه آهن می‌آورد.

این شرکت کشتیرانی می‌گوید در ۵۵ بندر و ۵۳ ایستگاه زمینی در خاورمیانه فعالیت می‌کند.

کد خبر: ۲۶۹٬۵۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha