۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
بزرگترین تأمین کننده نفت چین چه کشوری است؟| تنزل جایگاه عربستان در صادرات نفتی به چین
اویل پرایس بررسی کرد

بزرگترین تأمین کننده نفت چین چه کشوری است؟| تنزل جایگاه عربستان در صادرات نفتی به چین

آمارهای منتشر شده مربوط به بازار نفت جهانی حاکی از آن است که عربستان سعودی طی سال ۲۰۲۳ با تنزل رتبه، به دومین تامین کننده نفت چین تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ آمارهای منتشر شده مربوط به بازار نفت جهانی حاکی از آن است که روسیه به بزرگترین تامین کننده نفت چین در سال ۲۰۲۳ تبدیل شده است.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی وب سایت «اویل پرایس»، چینی ها در سال گذشته میلادی بیش از ۱۰۷ میلیون تن نفت خام از روسیه وارد کرده اند که این آمار، روسیه را به بزرگترین تامین کننده نفت چین تبدیل نموده است.

همچنین در مقیاس روزانه، چین به طور متوسط حدود ۲.۱۴ میلیون بشکه نفت خام از روسیه وارد نموده و عربستان سعودی با صادرات ۱.۷ میلیون بشکه در روز، در رتبه دوم صادرات نفتی به چین قرار گرفته است.

در بخش دیگری از این آمار آمده است که صادرات نفتی روسیه به چین در ماه ژوئن سال ۲۰۲۳ به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی ۲.۵۷ میلیون بشکه در روز رسیده است. لازم به ذکر است، از زمان آغاز تحریم های نفتی روسه و قطع تقریبی این صادرات به اروپا، دو کشور چین و روسیه به بزرگترین خریدار نفت این کشور تبدیل شده اند.

عدم اعلام قطعی قیمت، ارائه تخفیف های بالا و مشخص نشدن میزان صادرات نفتی روسیه به این دو کشور، از مهمترین عوامل جذابیت نفت روسیه برای هند و چین به حساب می آیند.

کد خبر: ۲۶۹٬۴۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha