۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
نیروگاه های خورشیدی در ۱۰۰ نقطه کشور ایجاد می شود
مدیرکل سادپا:

نیروگاه های خورشیدی در ۱۰۰ نقطه کشور ایجاد می شود

سمنان- محمد نژاد مدیرکل توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک وزارت نیرو گفت: نیروگاه های خورشیدی توسط بخش خصوصی در ۱۰۰ نقطه ایران اسلامی احداث می شود.

جعفر محمد نژاد سیگارودی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، درباره توسعه انرژی خورشیدی بیان کرد: از طریق رئیس جمهور ابلاغ چهار هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه های خورشیدی انجام شده و برنامه ریزی لازم در این ارتباط صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه مقرر شده از طریق شرکت هایی که در مناقصات شرکت کرده و توانمندی لازم را در این خصوص دارند به بحث ساخت نیروگاه های خورشیدی ورود کنند، تاکید کرد: ۱۰۰ نقطه در کشور نیروگاه های برق خورشیدی توسط این شرکت ها احداث خواهد شد.

مدیرکل توسعه نیروگاه های کوچک مقیاس وزارت نیرو با بیان اینکه از طریق اقداماتی که با مدیریت سازمان سادپا یا همان انرژی‌های تجدیدپذیرو بهره وری انرژی برق صورت گرفته شاهد تامین برق کشور از طریق انرژی های تجدید پذیر خواهیم بود، گفت: امروز میزان تولید برق تجدید پذیر کشورمان به یک هزار و ۲۰۰ مگاوات رسیده است.

محمد نژاد با بیان اینکه این میزان نشان از نگاه مثبت دولت سیزدهم و وزارت نیرو به انرژی های تجدید پذیر دارد، گفت: هم در قانون و هم در برنامه ریزی وزارت نیرو، تکلیف داریم که این سهم را حتی افزایش هم دهیم.

وی با بیان اینکه سال آتی با حضور شرکت های متولی انجام نیروگاه های خورشیدی بخش خصوصی با مدیریت کلان وزارت نیرو و سازمان سادپا، امیدوار هستیم که بخش قابل توجهی از چهار هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی که مناقصات آن برگزار شده در آغاز فصل پیک مصرف برق سال آتی، به نتیجه خوبی برسد.

مدیرکل ساپا با بیان اینکه برنامه ده هزار مگاوات تولید برق تجدید پذیر در مجموعه دولت صورت گرفته است، تاکید کرد: وزارت نیرو در این خصوص به صورت جدی برنامه ریزی کرده و حتی زیرساخت های لازم را نیز فراهم آورده است.

محمد نژاد با بیان اینکه در زمینه شناسایی زمین هایی که قرار است نیروگاه های خورشیدی در آنها ساخته شود و مجوزهای محیط زیستی و .. همکاری خوبی را شاهد بودیم و همه تمهیدات فراهم دشه است، گفت: مناقصات واگذاری امور به بخش خصوصی در حال اجرا است و امیدوار هستیم که بخشی از برنامه ریزی های ما فعلاً تا پایان دولت سیزدهم به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه عدد قابل توجهی سهم انرژی تجدید پذیر در قانون تکلیف شده است، تاکید کرد: در حوزه تجهیزات انرژی خوشیدی چهار یا پنج شرکت تامین کننده را داریم که در حال فعالیت هستند و بسیار امیدوار هستیم با برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال ۱۴۰۳ در حوزه تامین تجهیزات داخلی به عدد بیش از یک هزار مگاوات در سال برسیم که به اجرای نیروگاه های خورشیدی کمک شایانی خواهد کرد.

مدیرکل توسعه نیروگاه های کوچک مقیاس با بیان اینکه تحقق تامین ۱۰ هزار مگا وات برق از انرژی‌های تجدید پذیر تا پایان دولت برنامه ریزس شده است، گفت: مجوز تامین سه هزار مگا وات برق از انرژی بادی نیز توسط وزارت نیرو صادر شده است.

محمد نژاد با بیان اینکه بیش از ۳۰ هزار مگا وات ظرفیت احداث نیرگاه‌های بادی در کشور موجود است، گفت: سمنان یکی از استان های بسیار مستعد در زمینه توسعه نیروگاه های خورشیدی و برق تجدید پذیر است.

کد خبر: ۲۶۹٬۴۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha