۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷
آمادگی ایران برای توسعه همکاری‌ها با کشورهای عضو آ.سه.آن

آمادگی ایران برای توسعه همکاری‌ها با کشورهای عضو آ.سه.آن

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در نشستی با سفرای کشورهای عضو آ.سه.آن در تهران، آمادگی ایران را برای توسعه همکاری‌ها با این اتحادیه و تجارت تهاتری اعلام کرد.

به گزارش بازار، سفرای کشورهای عضو اتحادیه ملت‌های جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) با مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه دیدار و درباره همکاری‌های دوجانبه با اتحادیه آ.سه.آن و کشورهای عضو آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

صفری در این نشست مشترک ضمن اشاره به اهمیت همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با منطقه آ.سه.آن، از حمایت کشورهای عضو اتحادیه در الحاق جمهوری اسلامی ایران به پیمان مودت و همکاری آ.سه.آن تقدیر و خواستار حمایت کامل و همه جانبه کشورهای عضو مبنی بر درخواست جمهوری اسلامی ایران به عنوان شریک گفت‌وگوی آ.سه.آن شد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در ادامه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های انرژی، ترانزیت، حمل و نقل، فناوری‌های نوین دارد و آماده هرگونه توسعه همکاری در این بخش‌ها با کشورهای عضو آ.سه‌.آن است.

صفری با تأکید بر تسریع در برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی، آمادگی ایران را برای به کارگیری شیوه‌های مختلف از جمله تجارت تهاتری مورد تأکید قرار داد و با اشاره به ظرفیت‌های ترانزیتی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه به ویژه مسیر شمال - جنوب از سفرای آ.سه.آن دعوت کرد تا با سفر به مناطقی همچون چابهار از نزدیک با امکانات موجود آشنا شوند.

در این نشست سفرای مقیم آ.سه.آن در ایران با اشاره به ظرفیت‌های فوق‌العاده اقتصادی و تجاری ایران در منطقه و اعلام آمادگی برای بسط و توسعه همکاری با ایران، این نشست را فرصت مناسبی برای تبادل نظر و گفت‌وگو دانستند و بر تقویت هر چه بیشتر همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف تأ‌کید و به منظور آشنایی بیشتر با ظرفیت‌ها و توانایی‌های بندر چابهار برای بازدید از این بندر اعلام آمادگی کردند.

اندونزی، مالزی، فیلیپین، تایلند، برونئی دارالسلام، ویتنام، لائوس، میانمار، سنگاپور و کامبوج، ۱۰ عضو آ.سه.آن هستند.

کد خبر: ۲۶۹٬۳۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha