۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
کرکره قدیمی ترین بازار سنتی مازندران بالا می رود
پس از ۴ ماه تعطیلی

کرکره قدیمی ترین بازار سنتی مازندران بالا می رود

جویبار- کرکره جمعه بازار جویبار، قدیمی ترین بازار سنتی مازندران پس از چهار ماه تعطیلی براثر شیوع کرونا، جمعه آینده بالا کشیده می شود.

به گزارش خبرنگار بازار،کرکره قدیمی ترین بازار سنتی مازندران که قدمت آن را بیش از ۱۰۰ سال و برخی تا ۲۰۰ سال تخمین می زنند از چهار ماه قبل به دلیل شیوع گسترده بیماری کرونا پایین کشیده شد و بیش از ۶۰۰ فعال در این بازار بیکار شدند.

با گذشته بیش از چهار ماه، براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار با رعایت پروتکل های بهداشتی قرار است بازار سنتی و قدیمی جویبار از روز جمعه آینده دوباره برپا شود.

جمعه بازار جویبار یکی از ۱۰ بازار قدیمی و سنتی مازندران است که در منطقه سراجکلا و ورودی شهر جویبار برگزار می شود و فروشندگان اجناس و اقلام مختلف در آن به عرضه محصولات می پردازند.

بازارهای هفتگی کلاردشت و نوشهر، جمعه‌بازار جویبار، نشتارود، بازار امامزاده شاه رضا در روستای پهناب جویبار، پنجشنبه‌بازار جاده قدیم آمل، بابل، بهنمیر و امامزاده ابراهیم بابلسر، چهارشنبه‌بازار قائم‌شهر، سه‌شنبه‌بازار میر بازار بابلسر، بازار قلعه گردن و خرم‌آباد بازار مشترک دو روستا در تنکابن و یکشنبه‌بازار دوازده چشمه آمل از بازارهای سنتی مازندران است که فعالیت تمامی این بازارها در در دوران کرونا به تعطیلی کشیده شده است.

مازندران علاوه بر بازارهای سنتی دارای ۳۰۰ بازارچه مسقف وپاساژ سرپوشیده است که به دلیل شیوع کرونا با ظرفیت ۵۰ درصدی فعالیت می کنند.

کد خبر: ۲۶٬۹۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha