۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
خواهان خروج از پیمان سپاری ارزی هستیم/ آغاز انتقال آب صنعتی از خلیج فارس به رفسنجان
نماینده مردم رفسنجان و انار:

خواهان خروج از پیمان سپاری ارزی هستیم/ آغاز انتقال آب صنعتی از خلیج فارس به رفسنجان

رفسنجان - نماینده مردم رفسنجان و انار به مشکلات پسته اشاره کرد و گفت: باید از پیمان سپاری ارزی خارج شویم چرا که این مساله مشکلات زیادی برای پسته به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام حسین جلالی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری از آغاز انتقال آب خلیج فارس تا ۲۲ بهمن امسال به سرچشمه خبر داد و گفت: این آب برای مصارف صنعتی است و بعد از سرچشمه به چادرملوی یزد انتقال داده می شود.

وی در خصوص آب شرب رفسنجان بیان کرد: با نصب تصفیه خانه از مرداد در شهر رفسنجان بخشی از مشکلات آب شرب حل می شود.

جلالی وی با اشاره به چالش بی آبی یا کم آبی در برخی نقاط شهر رفسنجان ادامه داد: حدود چهار حلقه چاه به صورت اضطراری وارد مدار شده است.

نماینده مردم رفسنجان و انار به مشکلات پسته اشاره کرد و گفت: باید از پیمان سپاری ارزی خارج شویم چرا که این مساله مشکلات زیادی برای پسته به همراه دارد.

وی با اشاره به وجود حدود ۱۰۰ هزار تن پسته در انبارها اظهار کرد: صادرات با ارز آزاد می تواند باعث ورود کالاهای اساسی و  دلار به کشور شود و در این خصوص نباید نگران خروج ارز از کشور باشند.

مهاجرت خاموش پسته از رفسنجان
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۲۷ استان کشور پسته خیز است، گفت: متاسفانه برند پسته رفسنجان و انار به صورت خاموش از منطقه ما مهاجرت می کند.

وی گفت: پسته شهرهای دیگر را به اسم رفسنجان تبلیغ می کنند و در بحث اصلاح نژاد در شهرستان انار موفق شد پسته های اوحدی، فندقی و ممتاز را به پسته اکبری پیوند بزنند و در حال حاضر بیشترین پسته اکبری و احمدآقایی را در شهرستان انار داریم.

جلالی در خصوص شرکت تعاونی پسته نیز گفت: عملکرد تعاونی‌های رفسنجان خوب و شفاف نیست؛ فروش زمین‌های متعلق به شرکت پسته در رفسنجان و کرمان و اخیرا در بندرعباس غیرقانونی بوده چون وکالتی از سهامداران نداشتند و تمام معاملات می‌تواند باطل باشد.

وی با بیان اینکه ۸۰ هزار سهامدار شرکت تعاونی پسته هستند و بازرسی باید به این موضوع ورود کند، ادامه داد: در این خصوص قواعد صوری رعایت شده اما ما خواهان بازگشت اموال به شرکت هستیم.

کد خبر: ۲۶٬۹۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha