۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵
۳۰۰ میلیارد دلار دارایی غرب در روسیه در معرض ضبط دائمی به نفع مسکو قرار دارد
ریا نووستی خبر داد

۳۰۰ میلیارد دلار دارایی غرب در روسیه در معرض ضبط دائمی به نفع مسکو قرار دارد

خبرگزاری دولتی ریا نووستی روسیه با انتشار گزارشی از تهدید ۲۸۸ میلیارد دلار از دارایی های غرب در این کشور در صورت تصویب قانون ضبط دارایی های مسکو در کشورهای غربی خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ خبرگزاری دولتی ریا نووستی روسیه با انتشار گزارشی از تهدید ۲۸۸ میلیارد دلار از دارایی های غرب در این کشور در صورت تصویب قانون ضبط دارایی های مسکو در کشورهای غربی خبر داد.

گزارش این خبرگزاری دولتی روسیه، مربوط به ۳۰۰ میلیارد دلار از اموال بلوکه شده در کشورهای غربی است که پس از آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین در سال ۲۰۲۲ تاکنون مسدود شده است.

واشنگتن و لندن طی ماه های اخیر مشغول کار بر روی طرحی هستند که در صورت تصویب، دارایی های مسدود شده روسیه را به عنوان بخشی از غرامت جنگی در اختیار اوکراین قرار خواهد داد. اما مسکو در واکنش به این اقدام احتمالی غرب اعلام کرده که فهرست دارایی های اروپا و آمریکا در روسیه آماده بوده و در صورت اقدام غرب برای انتقال دارایی های روسیه به اوکراین، تمامی این دارایی های غرب در روسیه نیز برای همیشه از دست خواهد رفت.

مسکو معتقد است، بسیاری از کشورهای اروپایی مالک دارایی هایی هستند که به واسطه سرمایه گذاری طی سال های پیش در روسیه در دست مسکو قرار دارد. به گفته روسیه، فرانسه ۱۶.۶ میلیارد دلار و ایتالیا نیز ۱۲.۹ میلیارد دلار دارایی در روسیه دارند که در معرض خطر ضبط همیشگی به نفع مسکو هستند. همچنین لندن نیز ۱۸.۹ میلیارد دلار دارایی نزد مسکو دارد. میزان دارایی های دو کشور ایالات متحده و ژاپن در روسیه نیز به ترتیب، ۹.۶ و ۲.۹ میلیارد دلار اعلام شده است.

کد خبر: ۲۶۹٬۲۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha