۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
مسوولیت ایران در تدوین نقشه‌های دریانوردی
مدیرکل ایمنی دریانوردی سازمان بنادر عنوان کرد

مسوولیت ایران در تدوین نقشه‌های دریانوردی

مدیرکل ایمنی دریانوردی سازمان بنادر گفت: سازمان بین‌المللی هیدورگرافی با توجه به توان فنی جمهوری اسلامی ایران، مسولیت گروه یک را برای تهیه نقشه یکی از حساس‌ترین مناطق دریایی جهان به عهده ایران گذاشت.

به گزارش بازار، نادر پسنده اظهار داشت: سازمان بین‌المللی هیدروگرافی با مدیریت یکپارچه در حوزه تهیه و تدوین نقشه‌های دریانوردی، کشتیرانی و بستر دریایی همه دریاها و اقیانوس‌های کره زمین فعالیت دارد.

وی افزود: سازمان بین‌المللی هیدروگرافی از سال ۱۹۲۱ تاسیس شد که ایران از سال ۱۹۶۹ به‌عنوان عضو فعال این سازمان بوده و به‌تازگی مسولیت نقشه‌برداری منطقه خلیج فارس، دریای عمان و بخشی از شمال اقیانوس هند را به عهده گرفته است.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی کشور بیان داشت: ایران موفق شد تا با توان مهندسین نقشه‌بردار خود در تولید نقشه‌های دریانوردی این منطقه ۱۰۷ نقشه دریانوردی الکترونیک را مطابق با تمام استانداردهای بین‌المللی تهیه و به‌روزرسانی کند.

پسنده با اشاره به اینکه همه نقشه‌های دریانوردی از سال ۲۰۲۶ با استانداردهای روزبه‌روز رسانی خواهد شد، خاطرنشان کرد: با توجه به سوابق فنی و مهارتی ایران در این حوزه مسولیت انتقال و به‌روزرسانی نقشه‌های قدیم با استانداردهای جدید به ایران واگذار شده تا در سازمان بنادر و کشتیرانی با کمک سازمان دریانوردی کشور و سازمان جغرافیایی به‌روزرسانی شود.

وی گفت: در طرح سازمان هیدروگرافی، کره زمین به ۱۵ قسمت تقسیم شده که نقشه هر قسمت تکمیل کننده نقشه دیگر خواهد بود و ایران با توان تخصصی خود می‌تواند ضمن بررسی و به‌روزرسانی نقشه‌های دریانوردی در یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین نقاط جهان ارز قابل توجهی جهت فروش این نقشه‌ها به دست آورد.

کد خبر: ۲۶۹٬۲۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha