۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
لزوم استفاده از بخش خصوصی برای توسعه میراث فرهنگی|بخش گردشگری کردستان حمایت می شود
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان:

لزوم استفاده از بخش خصوصی برای توسعه میراث فرهنگی|بخش گردشگری کردستان حمایت می شود

سنندج – رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان خواستار استفاده از توان بخش خصوصی در راستای توسعه میراث فرهنگی و گردشگری این استان شد.

به گزارش خبرنگار بازار، اکبر محمدی صبح امروز در جریان بازدید از بناهای واگذار شده میراث فرهنگی به بخش خصوصی در سنندج، اظهار کرد: مشارکت بخش غیردولتی در بازسازی، مرمت و احیای بناهای قدیمی سنندج جهت ارائه خدمات مختلف در این بخش ضروری است.

وی با بیان اینکه از ظرفیت های قانونی برای توسعه گردشگری و حفظ و احیای میراث فرهنگی کردستان استفاده می شود، یادآور شد: جایگاه گردشگری در توسعه بسیار مهم است و باید از تمامی ظرفیت های استان کردستان در این بخش استفاده شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان عنوان کرد: یکی از حوزه‌ هایی که می‌ت واند در بحث اشتغال و توسعه استان به عنوان تسهیل گر عمل نماید، حوزه گردشگری است و باید زیرساخت‌ها و زمینه لازم برای توسعه این صنعت در سطح استان بیشتر فراهم شود.

وی افزود: استفاده از مشارکت بخش خصوصی در حوزه گردشگری به ‌منظور احیاء و بهره ‌برداری از آثار تاریخی با هدف ایجاد اشتغال و ارزآوری و کمک به دولت برای کاهش هزینه‌های نگهداری از این تعداد آثار تاریخی بسیار حائز اهمیت است.

محمدی با اشاره به ظرفیت های قانونی برای توجه به این مهم، بیان کرد: در همین راستا اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان می تواند با استفاده از ظرفیت های قانونی به وجود آمده اعم از ظرفیت ماده ۲۷ قانون الحاق (۲) و تبصره ۱۹ بودجه سنواتی برای صیانت، توسعه و بهره برداری مناسب از آثار فرهنگی و تاریخی در استان کردستان بهره گیری نماید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اشاره به مسائل و مشکلات استان در حوزه گردشگری اظهار داشت: با حمایت و تعامل با بخش خصوصی و سرمایه‌ گذاران می توانیم به‌ سمت کاهش مشکلات و موانع حرکت و با تسهیل گری در بخشی که وظیفه حاکمیتی ما در این حوزه است زمینه ساز حمایت سرمایه‌گذاران باشیم.

محمدی با تاکید بر این که سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان نگاه حمایتی به سرمایه‌ گذاران حوزه میراث‌ فرهنگی دارد، افزود: قراردادهای واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی برای احیاء و بهره‌ برداری اگر از پایه درست باشد می‌ توانیم مشکلات و موانع سرمایه‌گذاران را رفع کنیم.

در پایان محمدی ابراز امیدواری کرد تا با حمایت دستگاه های اجرایی ذیربط شاهد توسعه سرمایه گذاری در بخش های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان باشیم.

کد خبر: ۲۶۹٬۲۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha