۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
نمایشگاه دائمی فرش لرستان احداث می‌شود
معاون استاندار لرستان:

نمایشگاه دائمی فرش لرستان احداث می‌شود

لرستان- معاون استاندار لرستان گفت: ساخت نمایشگاه دائمی فرش در مرکز استان از سال گذشته شروع شده و تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، اسد عبداللهی اظهار داشت: حدود ۲۳ هزار بافنده فرش در استان لرستان وجود دارد که در حال حاضر ۱۳ هزار نفر آن‌ها مشغول به کارند و لازم است اقداماتی انجام شود تا ۱۰ هزار نفر باقی مانده نیز به این موضوع ورود کنند.

وی با اشاره به صادرات فرش از طریق گمرک افزود: افرادی که می‌خواهند فرش لری را صادر کنند می‌توانند از طریق گمرک خرم‌آباد اقدام کنند و مقدمات این کار فراهم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به تشکیل خوشه فرش در استان عنوان کرد: وجود چنین تشکیلاتی به عنوان یک ظرفیت خوب می‌تواند کیفیت و کمیت تولید فرش را افزایش دهد.

وی بیان کرد: تولیدکنندگان برای اینکه محصولات خود را راهی بازار کنند باید یک مرکز فروش داشته باشند که به این منظور ساخت نمایشگاه دائمی فرش در مرکز استان از سال گذشته شروع شده و تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و با توجه به اهمیت فرش لری، این پروژه در قالب پروژه‌های جهش تولید، امسال تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

عبداللهی تصریح کرد: به منظور حمایت از بافندگان و فروشندگان فرش لری با هماهنگی‌های انجام شده با سیستم بانکی به بافندگان فرش و خانواده‌هایی که تمایل دارند فرش لری را خریداری کنند تا سقف ۲۰ میلیون تومان وام چهار درصد پرداخت خواهد شد.

وی گفت: صنعت فرش لرستان می‌تواند یک ظرفیت خوب برای اشتغال استان و منبع درآمدی برای صادرات بین المللی باشد.

کد خبر: ۲۶٬۹۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha