۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
اصرار دولتی ها بر دستمزد منطقه ای برای کارگران!
اولین جلسه مشورتی مزدی برگزار شد

اصرار دولتی ها بر دستمزد منطقه ای برای کارگران!

مدیرکل روابط کار وزارت تعاون گفت: در اولین جلسه مزدی نماینده وزارت اقتصاد گزارشی درباره نحوه تعیین مزد منطقه‌ای ارائه کرد و نمایندگان کارگری، کارفرمایی و سایر اعضا نظر خود را درباره گزارش ارائه دادند.

به گزارش بازار، احمد غریوی درباره جزییات مربوط به برگزاری جلسه مشورتی مزدی گفت: در جلسه مشورتی مزدی که بر اساس مصوبات جلسه ۳۲۲ شورای عالی کار تشکیل شد. نماینده وزارت امور اقتصادی و دارایی گزارشی را درباره نحوه تعیین مزد منطقه‌ای ارائه کرد. در همان جلسه نمایندگان کارگری، کارفرمایی و سایر اعضای جلسه نظرات خود را درباره گزارش ارائه دادند.

وی افزود: قرار است در جلسه یا جلسات آتی کمیته ابهامات و سوالاتی که در خصوص نحوه تعیین مزد منطقه‌ای برابر گزارش وزارت امور اقتصادی ودارایی ارایه گردید مطرح شد نمایندگان آن وزارت خانه به آن‌ها پاسخ بدهند.

همچنین نمایندگان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در خصوص پیشنهاد آن مرکز در رابطه با تعیین کمک هزینه مسکن به صورت منطقه‌ای گزارش خود را ارایه خواهند کرد تا به بحث گذاشته شود.

مدیرکل روابط کار جبران خدمت و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: این جلسات ادامه خواهد داشت و نتایج مذاکرات و مباحثات کارشناسی به شورای عالی کار تقدیم خواهدشد تا در شورا درباره نتایج این مباحثات بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

غریوی افزود: جلسات شورای عالی کار به طور معمول هرماه تشکیل می‌شود اما کمیته مشورتی و کارشناسی در صورت نیاز جلسات را به شکل هفتگی برگزار خواهد کرد. این کمیته مشورتی است و شورای عالی کار به صورت سه جانبه در خصوص موضوعات مرتبط ازجمله تعیین حداقل مزد و سایر سطوح مزدی تصمیم خواهد گرفت.

کد خبر: ۲۶۹٬۲۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha