۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
بیشتر کالاها از ترکیه وارد اسرائیل می‌شود
ادعای رسانه‌های صهیونیستی:

بیشتر کالاها از ترکیه وارد اسرائیل می‌شود

رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شدند که هنوز بسیاری از کالاها از ترکیه وارد اسرائیل می‌شود.

به گزارش بازار، این رسانه‌ها اعلام کردند که ادامه واردات کالا از ترکیه در سایه ادامه بحران در روابط آنکارا و تل‌آویو است.

این گزارش درحالی منتشر می‌شود که به دنبال جنگ غزه ترکیه در بیانیه‌های رسمی همواره جانب فلسطین را گرفته و مدعی است که رژیم صهیونیستی دست به جنایت علیه ساکنان غزه زده است.

در همین ارتباط، وزارت امور خارجه ترکیه جمعه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به طور کامل حقوق بشر و قوانین بین‌المللی را نادیده می‌گیرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: عمیقاً از گزارش‌هایی مبنی بر اینکه جنایات جنگی (رژیم) اسرائیل ممکن است به نسل کشی تبدیل شود، نگران هستیم و جلسات استماع در دادگاه بین المللی دادگستری در مورد نقض کنوانسیون نسل کشی ۱۹۴۸ توسط (رژیم) اسرائیل را از نزدیک دنبال می‌کنیم.

از سوی دیگر و به دنبال بالا گرفتن درگیری لفظی نتانیاهو و اردوغان بر سر غزه، الی کوهن وزیر امور خارجه وقت رژیم صهیونیستی ۷ دی ماه گفت تا زمانی که رجب طیب اردوغان در ترکیه قدرت دارد، سفیر «اسرائیل» به آنکارا باز نخواهد گشت.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز یک روز پیش از آن در سخنانی حملات رژیم صهیونیستی به غزه را به رفتار نازی‌ها با یهودیان در جنگ جهانی دوم تشبیه کرد و گفت: «بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل هیچ تفاوتی با آدولف هیتلر دیکتاتور آلمان در جنگ جهانی دوم ندارد».

نتانیاهو نیز در پاسخ به اظهارات اردوغان، او را به عنوان کسی که دست به «نسل کشی کُردها» زده است، متهم کرد و گفت: اردوغان باید آخرین کسی باشد که می‌تواند درباره مسائل اخلاقی ما را نصیحت کند.

بسیاری از تحلیلگران از درگیری کلامی سران تل‌آویو و آنکارا به جنگ زرگری تعبیر و اعلام کردند، در صورت صحت اظهارات مقامات ترکیه مبنی بر حمایت عملی از مردم غزه، آنکارا به سخنان سیاسی که تنها جنبه جلب افکار عمومی جهان اسلام دارد، اکتفا نکرده و روابط تجاری و بازرگانی و سیاسی خود را به طور کامل با رژیم صهیونیستی قطع کند.

کد خبر: ۲۶۹٬۱۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha